De cringy vakantiefilm van Lies

Cringe comedy, zo kunnen we de commercials met Lies van Kruidvat wel typeren...

2 augustus 2023, 14:31 3437 x gelezen

Speciaal voor de zomermaanden heeft Kruidvat een extra lange vakantiefilm gemaakt met Lies, die samen met haar vriendin Anouk op singlesreis gaat naar Lloret de Mar.

Credits

Bureau: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Creatives: Maarten Remmers, Wouter Vooges, Aad Kuijper
RTV producers: Simone van den Boogaard, Moniek van Rijt, Chantal Bartels
Mediabureau: GroupM & Greenhouse
Productiemaatschappij: Annomann
Director: Jeroen Annokkeé
Producer: Robbert Aschermann
Concept: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
Offline edit: Marc Bechtold
Online/grading: Crabsalad
Muziek: MassiveMusic
Geluid: Earforce

Doelstelling

Kruidvat ook in de zomer top-of-mind houden bij de doelgroep.

Uitwerking

Uit het persbericht: Deze zomer volg je bij Kruidvat het vakantieverhaal van onze Lies die op zomervakantie gaat naar Lloret de Mar. Deze driedelige campagne loopt de gehele zomer door en begon op 26 juni waarin je Lies ziet die met haar vriendin Anouk haar vakantie aan het voorbereiden is: ze gaan op singlesreis.

Lies vertrekt op tv en we geven je vervolgens de mogelijkheid om de vakantieavonturen van Lies en haar bestie online te volgen. Je ziet ze de rest van de zomer terug op de Kruidvat socials (Instagram, Facebook en YouTube) met hun posts van hun vakantie. Tijdens elk avontuur, in beeld gebracht door Lies haar vloggrage vriendin, speelt een ander Kruidvat product een rol.

In deze zomerfilm zie je alle vlogs van Lies en haar vriendin op vakantie, maar ook nog wat extra van hun avonturen en een bijzonder ontknoping! We laten je we met een knipoog zien dat je bij Kruidvat alles scoort wat je nodig hebt voor een zorgeloze vakantie!

Oordeel

Ik vind deze insteek zeer geslaagd. Dat de video 3,5 minuut duurt, is totaal geen probleem. Als kijker ben je gewoon benieuwd wat er gebeurt en blijf je kijken. De kleine grapjes (de ene grap geslaagder dan de andere, maar ze zijn allemaal cringy) houden het leuk. En dan is er ook nog een feelgood-twist in het verhaal én een grappige domper-twist op het einde. Het zit gewoon goed in elkaar.

Waar ik bij de introductie van Lies in 2021 nog vond dat er een beetje weinig Kruidvat in de commercial zat, zie je hier juist op allerlei momenten associaties met Kruidvat. Twee keer letterlijk met een winkel, aan het begin en aan het einde. Maar ook met paracetamol, condooms, tabletjes tegen wagenziekte, een luchtbed en dat soort typische Kruidvat-producten die je de hele vakantiefilm terug ziet komen. Zonder dat het echt irritant wordt, want je weet al dat je naar een Kruidvat-video zit te kijken, dus het hoort erbij.

Het is voor het eerst dat Kruidvat ook in de zomer campagne blijft voeren en ik vind dat ze dat op een passende manier doen. Het past bij Kruidvat en het past bij het personage Lies dat de afgelopen jaren is neergezet. Zo komt het merk goed onder de aandacht deze zomer.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!