De 7e editie van Data Donderdag komt er aan! #ADV

13 april 2015, 08:30

De 7e editie van Data Donderdag staat gepland voor donderdag 23 april. We hebben dit keer weer een drietal interessante sprekers uitgenodigd, waarmee jullie de mogelijkheden van big data kunnen ontdekken.

Let op: Helaas zat de Beurs van Berlage vol dit keer en moeten wij uitwijken naar een andere locatie. Deze locatie is: Herengracht 182, Amsterdam (Rockstart).

Het programma is als volgt:

Inloop: 18.30 – 19.00 uur – Ook dit keer zorgen wij weer voor pizza’s

Kick-off: Rutger Wetzels – medeorganisator Data Donderdag en partner Anchormen

Spreker 1: Scout Herremans – Manager Business Innovatie KLM

KLM is de oudste internationale luchtvaartmaatschappij ter wereld die nog opereert onder haar eigen naam. Maar dat betekent niet dat KLM niet met haar tijd mee gaat. In tegendeel, de KLM is druk bezig met Big Data om de bedrijfsvoering te verbeteren. Scout zal hier meer over vertellen.

Spreker 2: Rutger Rienks – Afdelingshoofd Business Intelligence en Kwaliteit bij de Landelijke Politie

Rutger houdt zich bezig met Predictive policing en heeft daar net een boek over geschreven: Predictive Policing – kansen voor een veiligere toekomst. Rutger neemt jullie mee in de mogelijkheden van Predictive Policing en de kansen voor een veiligere toekomst.

Startup pitch: Jelte de Jongh – Oprichter van LeerUniek

Leeruniek oprichter Jelte de Jongh vertelt hoe hij tijdens zijn studie op MIT (Boston) leerde om het abstracte begrip ‘Big Data’ te vertalen in een heel praktische technologie die basisscholen helpt bij taalontwikkeling van leerlingen. Zijn doel? Gepersonaliseerd leren inzetten om taalachterstanden te helpen voorkomen, waar nog steeds 1 op de 8 Nederlandse 12-jarigen de dupe van is.

Netwerkborrel: 20.30 uur – 22.00 uur

De 7e editie wordt mede mogelijk gemaakt door Cloudera. Cloudera zorgt voor een revolutie binnen enterprise data management doordat ze als eerste een unified Big Data platform bieden gebouwd op Apache Hadoop. Cloudera biedt organisaties één plek voor opslag, toegang, verwerking, veiligheid en analyse van al hun data, waarbij ze organisaties in staat stelt om de waarde van bestaande investeringen te vergroten en tegelijkertijd fundamentele nieuwe manieren te ontdekken om waarde te halen uit hun data.

Cloudera’s open source Big Data platform is het meeste gebruikte platform en Cloudera levert de grootste bijdrage aan het open source Hadoop ecosysteem. Als toonaangevende opleider van Hadoop professionals heeft Cloudera 30.000 mensen getraind. Meer dan 1.450 partners en een doorgewinterd professional services team helpen om betere ‘time to value’ te leveren. Tot slot biedt alleen Cloudera proactieve en voorspellende support om een data hub met vertrouwen te managen. Toonaangevende organisaties in elke branche plus top overheidsorganisaties wereldwijd draaien Cloudera in de productie.

Media partner van deze editie is Marketingfacts.

Het evenement zal in het Nederlands plaatsvinden. Data Donderdag is het event voor marketing, online, strategie, IT en innovatie managers. Aanmelden voor deze inspirerende avond is kosteloos. Geef je snel op, want er zijn slechts 100 plaatsen beschikbaar. Je kunt je tot twee dagen voor het evenement kosteloos afmelden.

Data Donderdag is een tweemaandelijks evenement in de Beurs van Berlage te Amsterdam over de impact van Big Data. Zonder alle technische details maar met concrete voorbeelden hoe big data de wereld en het bedrijfsleven gaat veranderen. Tevens zullen wij big data start-ups de mogelijkheid bieden om te pitchen tijdens Data Donderdag. Data Donderdag sluit af met een netwerkborrel, waarmee je direct in contact komt met andere Big Data fans en enthousiastelingen.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!