DDMA iLounge over mobile apps: loyalty en klantenbinding

5 maart 2014, 10:29

De smartphone is volgens velen het loyalty-instrument bij uitstek. Mobile marketing is echter meer dan een mobiele app in de markt zetten. Want alleen een app lanceren is niet voldoende. Zo laat recent onderzoek zien dat 22% van consumenten die een app installeert op de smartphone deze slechts één keer gebruikt. Het is dus zaak om de keuzes goed af te wegen. Is het wel echt noodzakelijk om een app te ontwikkelen of volstaat een mobiele website? Wat voegt mobile marketing toe aan een multichannel-ervaring? En ook belangrijk: hoe activeer je de gebruiker?

De trend van apps omzetten in onderdeel van je business. Een app als dé manier om je klanten te binden. Hoe doe je dat? Tijdens de DDMA iLounge Mobile apps: loyalty en klantenbinding van woensdag 12 maart 2014 bij LAB111 in Amsterdam wordt hier dieper op ingegaan.

Moderator & sprekers

Richard Otto, Mobile Marketing (moderator en tevens spreker)

Richard is sinds 2005 actief in de mobile marketing. Hij heeft onder meer mobile apps, mobile websites, consultancy trajecten en mobile marketingcampagnes ontwikkeld voor bedrijven als Vodafone, Univé, Adformatie Groep en ABN AMRO. Tegenwoordig is hij actief met zijn mobile marketing consultancybureau Mobile Marketing Nederland. Ook is hij oprichter van de blog MobileMarketing.nl en mypassbook.nl.

Esther Riphagen, Lexa

Als Online Manager bij Lexa is Esther verantwoordelijk voor de mobiele strategie en mediaplanning. Tijdens haar prestentatie zal Esther ingaan op de strategie van Lexa. Hoe gaat Lexa om met mobile, waar voelt Lexa de concurrentie, kannibaliseert het succesvolle Tinder met Lexa (onderdeel van het moederbedrijf van Lexa), etc. Voorafgaand aan haar functie bij Meetic was Esther internet marketeer bij Yves Rocher.

Jasper Olieroock, Mobtzu

Jasper is Strategy Director bij Mobtzu. Het bureau heeft als filosofie dat krachtige mobiele belevingen de harten van mensen kunnen veroveren. Mobtzu heeft door de jarenlange ervaring met mobiele apps enorm veel kennis opgedaan met betrekking tot onder andere strategie en activatie. Verwacht veel mooie cases en leerzame do’s en don’ts.

Ben van der Veer, aFrogleap

Ben is COO van aFrogleap een full-service mobile marketing bureau. Ben zal een presentatie geven over ’Mijn Team’. ‘Mijn Team’ is een voetbal-applicatie die bedoelt is om de communicatie en organisatie rondom een voetbalteam te faciliteren. ‘Mijn Team’ is beschikbaar voor heel voetballend Nederland in de vorm van een iPhone, iPad en Android app.

Praktische informatie

Datum:

Woensdag 12 maart 2014

Locatie:

Lab 111 (routebeschrijving)

Arie Biemondstraat 111

1054 PD Amsterdam

Programma:

15.00 uur: Inloop & ontvangst

15.30 uur: Start bijeenkomst

18.00 uur: Netwerkborrel

Kosten*:

DDMA leden: GRATIS

Niet-leden betalen: 50 euro

* No-show fee – DDMA hanteert een no-show fee van € 50,- voor de gemaakte kosten. Gratis afmelden kan tot maandag 10 maart 2014.

Inschrijven

Inschrijven voor deze DDMA iLounge doe je hier!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!