Dat zeg ik, Hornbach

Dat zeg ik, Hornbach

Intergamma heeft naar eigen zeggen honderden artikelen bij Gamma en Karwei structureel in prijs verlaagd. Ongetwijfeld ingegeven door het steeds groter wordende aandeel van concurrent Hornbach. Hornbach houdt echter stug vast aan een prijsafstand van 5 tot 10% met de concurrentie en werkt met vrij harde prijsvergelijkingen.

Incidentele prijsacties in de doe het zelf branche, krijgen steeds meer een structureel karakter en het lijkt erop dat de prijzenoorlog bij de supermarkten overslaat.

Haverkamp, marketing manager bij Gardena, is bang dat er nog meer prijzenrondes gaan volgen. “Als we niet oppassen, dan bestaat er zeker een kans dat we afglijden naar dezelfde ellende als in de supermarktwereld. Dat is slecht voor iedereen”. (via: Retailnews)

Hoe zo ellende? Hoe zo iedereen? Is de prijzenoorlog in de supermarktbranche momenteel slecht voor de consument?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • hoezo ellende, hoezo iedereen? de supermarktoorlog is voor de kopende consument op korte termijn misschien niet slecht.
    Op langere termijn natuurlijk wel! Er zijn door de supermarktoorlog al een behoorlijk aantal mensen op straat gezet. Momenteel hebben een hoop leveranciers alle buffers moeten opmaken die ze hadden. Er hoeft nog maar iets te gebeuren en er gaan een hoop bedrijven failliet en staan er veel mensen op straat.

    en trouwens....
    Het assortiment in de supermarkt wordt alleen maar meer van hetzelfde. Alles in massa geproduceert met de goedkoopste ingredieneten en de goedkoopste krachten. De voedingswaarde van veel producten loopt met harde stapppen terug. dus goedkoop naar gewicht is duurkoop naar voedingswaarde!

    volgende keer iets minder kort door de bocht graag Erik. Alles heeft zijn voors en zijn tegens zullen we maar zeggen!

    geplaatst op
  • Jongens,
    Dit stond dinsdagmiddag al op www.molblog.nl Is iedereen bij jullie op vakantie?

    geplaatst op
  • @Theo, ja en? Het was waarschijnlijk al eerder op het nieuws en dat heeft jou er toch ook niet van weerhouden het bericht te plaatsen?

    geplaatst op
  • @Bart: Het waren geen conclusies van mijn zijde, maar eerder twijfels of Gardena niet te eenzijdig de zaak belicht.

    Zeker zijn er ook nadelen zoals ontslagen. Maar als ik als consument nu de supermarkt in loop zijn de prijzen eindelijk weer iets lager en het assortiment is nu niet bijster veel gewijzigd. Dat er meer van hetzelfde wordt verkocht, merk ik zelf (n=1 dus) nog niet. Mocht dat het geval zijn en er is desondanks ook een andere behoefte in de markt, dan is er wellicht ook een markt voor de kleine ondernemer die juist in de niche zou kunnen duiken i.p.v. directe concurrentie met de supermarkt te zoeken. Kortom ik heb mijn twijfels of de harde concurrentie overall nu zo slecht is voor de consument, hoewel lokale situaties wellicht nadelig zijn.

    @Theo: We zijn niet op vakantie, want hier wordt gereageerd op een posting over dit onderwerp ;-)

    geplaatst op
  • Theo je hebt recht van spreken als molblog de primeur heeft of een uniek geschreven stuk publiceert. Van beide is geen sprake. Heb je te weinig traffic?

    geplaatst op
  • Ik moet toegeven dat ik de laatste weken niet of nauwelijks aan het bloggen toekom. Marketeers zijn retedruk schreef ik eerder en dat geldt op dit moment zeker ook voor de meeste bloggers op Marketingfacts op dit moment. Het is helaas even niet anders.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.