Crystal Clear site krijgt waardering

Crystal Clear site krijgt waardering

De microsite Ask-Crystal.com van het frisdrankmerk Crystal Clear is a.s. maandag website of the day bij MacroMedia. Het is al de tweede site van bureau Qi die dit jaar deze ‘titel’ krijgt. Eerder (op   14 juli) bekroonde MacroMedia al de Home Entertainment site voor Philips Europa.

Crystal Clear site krijgt waardering

Crystal is een online presentatrice die - helemaal in de traditie van Dr. Phil en Oprah Winfrey - altijd een antwoord klaar heeft voor haar bezoekers. Ze reageert steeds weer anders op meer dan 500 levensvragen. Maar ze kan ook goed uit de voeten met woorden als George Bush, Kung fu, Rocky en (natuurlijk?) sex. Intypen van concurrent Coca Cola leidt tot een wat voorspelbare (maar logische) reactie.

De site (op 17 november hier al even gewatched door Jan) doet denken aan eerdere succesvolle initiatieven als de man in een kippenpak en Tammy, de virtuele bartender van beer.com.

Ask-Crystal.com is begin november live gegaan. Met deze microsite voor haar frisdrankmerk
Crystal Clear kiest Vrumona voor een bredere inzet van internet binnen de marketingmix. In het decembernummer van Tijdschrift voor Marketing vertelt brand manager Menno Lammerts van Bueren dat de CrystalClear doelgroep uit jonge actieve vrouwen (20-34 jaar) bestaat. In de eerste dagen na lancering bezoekers al gemiddeld 8 tot 20 minuten op de site bleven. Als ik af ga op de reacties in mijn directe omgeving, werkt zo’n concept ook heel verslavend op kinderen. Who’s next?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Actiesite 'The Ask Crystal Show' heeft in een maand tijd circa 65.000 bezoekers getrokken die meer dan 100.000 vragen gesteld aan internet-pschychologe Dr. Crystal. Achter de site zat in werkelijkheid Vrumona dat graag via een virale campagne frisdrankenmerk Chrystal Clear verder aan de man wilde brengen.

    Lees verder:
    http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=423177

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.