Crossmedia aanpak WorkOut levert hoge response op

21 juni 2004, 18:47

Reintegratiebureau WorkOut helpt mensen met een uitkering weer aan de slag (in een callcenter of vanuit huis). Daarvoor heeft het een crossmedia campagne ingezet: een tv-commercial en een speciale website www.ikgabellen.nl waar dezelfde commercial als breedband streaming video bekeken kan worden.

Deze crossmedia aanpak leverde binnen een week een hoge response op. Na uitzending van de tv-commercial op RTL4 en SBS6 registreerde www.PictureThis.tv (producent van de commercial en de streaming video) ruim 1000 mensen die de video op internet bekeken. Bij Re?ntegratiebureau WorkOut kwamen 980 sollicitaties binnen voor de funktie van callcenter medewerker.

Ben nog niet echt onder de indruk van de resultaten, maar het idee is aardig. Jammer dat de tv-commercial zonder enige vorm van toegevoegde interactiviteit op de site is geplaatst. Leren we het dan nooit?

Bron:

http://www.admanager.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!