Cross-media effect Super Bowl

7 februari 2004, 09:56

ComScore heeft het surfgedrag van miljoenen mensen bestudeerd voor, tijdens en na de Super Bowl. Zo zag Cialis, een van de adverteerders tijdens de Super Bowl, een toename van het websitebezoek met maar liefst 1.868 procent. Ook adverteerders zoals Apple en Pepsi zagen een enorme toename in het websitebezoek. Streaker Mark Roberts resulteerde in 380 procent meer websitebezoek voor GoldenPalace.com.

Zoals eerder vermeld, de absolute topper in de zoekmachines was Janet Jackson’s blote borst. Op een gegeven moment was meer dan 50 procent van de zoekopdrachten gerelateerd aan Janet’s optreden tijdens de pauze van de Super Bowl. Maar ook trefwoorden als MTV, Super Bowl en Justin Timberlake zagen een toename van meer dan 200% in de zoekmachines.

Toename in websitebezoek na de Super Bowl op zondag 1 februari 2004 (ten opzichte van zondag 25 januari 2004):

image

Toename in zoekopdrachten na de Super Bowl op maandag 2 februari 2004 (ten opzichte van zaterdag 31 januari 2004):

image

Bron:

http://www.comscore.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!