Croky mikt op mediarel met reclame op het randje

Croky mikt op mediarel met reclame op het randje

Croky mikt op mediarel met reclame op het randjeBarend, Van Dorp en Jan Mulder zijn boos op chipsmerk Croky, dat hen in zijn nieuwste reclame laat figureren. Dagblad van het Noorden meldt dat de Groningse striptekenaar Michiel Hoving hen het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald. In het getekende spotje, onderdeel van een campagne die is ontwikkeld door reclamebureau Colonel Parker, vertelt de papagaai Croky “aan tafel” bij Barend en Van Dorp over de terugkeer van het chipsmerk. Hierop schiet Jan Mulder uit zijn slof met de opmerking “Maar dit is gewoon reclame! Bah!”. De papagaai antwoord daarop, verwijzend naar Mulders eigen optreden in diverse reclamespots, “Daar ben je zelf toch ook niet vies van?”

De drie presentatoren hebben een advocaat in de arm genomen. In de eerste Croky-reclame was Philip Freriks te zien als nieuwslezer. Niet bekend is hoe hij reageerde. (Via Fok!)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Nou... betere reclame kun je niet krijgen lijkt me.

    geplaatst op
  • En dit alles uitgevoerd door de underground animator Hoving (http://www.hoving.com), wiens animaties over "dead rat" over de hele wereld gingen, een jaar of 4 terug.

    geplaatst op
  • Geweldig is ie!

    geplaatst op
  • Ik ben benieuwd of we hem hier ooit terug zullen zien ;-)

    geplaatst op
  • Croky is toch maar weer teruggekomen met dat vogeltje, geeft toch extra flair aan het merk.

    geplaatst op
  • Adformatie nr 18 (6 mei 2005) heeft een paginagroot artikel onder de kop "Rebelse Croky-papegaai op retrotour".

    Volgens het artikel blijken in de afgelopen jaren nogal wat marketingmissers de revue te hebben gepasseerd bij Croky (zoals de extra dikke chips), en wil het chipsmerk nu terug naar de basis. Terug dus naar de traditionele smaken (naturel, paprika, bolognese). Sikke van Es, van eigenaar Roger & Roger: "Lay's is Amerika, Britney Spears en grote bolides. Croky is Oost-Duitsland en Eddy Wally. Vroeger was Croky echter juist jong en dynamisch. We willen die positie terug en zijn dus retro met een eigentijds en rebels karakter".

    Het artikel gaat opmerkelijk genoeg niet in op de bezwaren van de geïmiteerde personen. Het enige wat Colonel Parker zegt is "De stijl van Hoving is een beetje rauw en de perfecte stem van Paul Haenen maakt het allemaal wat echter. Daardoor is het nooit kinderachtig of te volwassen. We willen de papegaai een rebels karakter meegeven, puur omdat het past bij het merk Croky. Brutaal, zonder over de grenzen van de grap te stappen".

    Waarbij ik me persoonlijk dan afvraag waarom Colonel Parker niet toegeeft dat het een bewuste strategie is om BN'ers ongevraagd op te laten draven. Of zijn ze laf en bang voor juridische consequenties? Valt dus wel mee dan, met dat rebelse van de campagne. Dat Barend, Van Dorp c.s. hun gelijk zullen halen voor de rechter is overigens zo klaar als een klontje, zie de veroordeling van de Kijkshop vanwege een reclame met een cartoon van Balkenende.

    geplaatst op
  • Geweldig deze commercials! Hiermee pakken ze zeker een stukje marktaandeel terug. Enig wat mij rest te zeggen... wanneer kunnen we de volgende commercial verwachten ;-)

    geplaatst op
  • Roger & Roger, het Belgische bedrijf achter Croky zit inmiddels behoorlijk in de financiële problemen. De reden is de 'aardappelcrisis' van vorig jara.
    Een extra lening en subsidie van de overheid moet het bedrijf uit het slop redden:
    - http://www.express.be/zint/dvp_articles.ArticleDetail?ArtikelIdA=32258
    - http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_367283.html?wt.bron=hlnBottomArtikels

    geplaatst op
  • Heb maar een ding te zeggen:
    De tegenwoordige chips zijn veel te zout, er mag best de helft van af..............recent3

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.