Creatieve ‘spam’-variant verboden

1 december 2004, 05:50

Een Duitse bank die op creatieve wijze de regels tegen ‘spam’ wilde omzeilen, is op de vingers getikt door het Landgericht (LG). De bank had bestaande klanten gevraagd e-mails te sturen aan vrienden en bekenden, waarin zij producten van de bank moesten aanprijzen.

Voor elke geslaagde aanbeveling zouden de klanten een premie ontvangen. Op deze manier wilde de bank de regels voor ongewenste e-mailreclame omzeilen, maar de rechter heeft die werkwijze nu verboden. Volgens de rechter blijft overeind staan dat ontvangers van de e-mail eerst toestemming moeten geven voordat hun mailadressen voor reclamedoeleinden gebruikt mogen worden.

Bron:

http://www.absatzwirtschaft.de/

Via:

Nieuwsbrief MarketingTribune

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!