Cookies niet meer bruikbaar als basis voor analyses?
Steeds meer internetgebruikers verwijderen op regelmatige basis de cookies van hun harde schijf. Volgens Nielsen//NetRatings zijn de cijfers (tot 55% van de geplaatste cookies zijn binnen een maand niet meer bruikbaar; 20-30% van de internetgebruikers blokkeert cookies) zodanig dat het gebruik van cookies voor bezoekers- of advertentie-analyses niet meer voldoende betrouwbaar zijn (bron: absatzwirtschaft.de).
Zal de oplossing gezocht kunnen worden in het bij de website zélf opslaan van bij IP-adressen behorende surfacties? Of genereert dat teveel data en gaat het in tegen internetprincipes? Ik begrijp wel dat het voor bedrijven als Doubleclick en Reddion erg lastig wordt om te zien: hé die houdt van sportwebsites, dan laten we nu die aanbieding voor toegangskaartjes zien.
I block nearly all cookies from 90% of the websites I visit. I make exception for places where I like to log in, personal blogs and thge likes but never accept cookies from major Magazines newspapers et al.