Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

The Cookieless Era, hoeveel impact heeft die? (3)

Een groeiende meerderheid van de conversies wordt gerapporteerd als directe conversies in Google Analytics.Met de komst van de cookieless era…

Revolutie in conversie-attributie

Product leadership is soms dichterbij dan je conversies doen vermoeden. Standaard attributie-software versimpelt de werkelijkheid zodanig dat je een verkeerd…

Conversieacties in Google Ads: afzonderlijke conversiedoelen per campagne

Binnen Google Ads stel je conversiedoelen in op accountniveau. Dat wil ook zeggen dat elk doel wat behaald wordt door…

Hoe De Correspondent en het selectie-effect stof tot nadenken geven

Een tijdje geleden las ik een artikel op De Correspondent waarin nogal kritisch werd gekeken naar online marketing. Er werd onder andere…

Marketeer, let op: voorkom verkeerde conversie-percentages

De conversie-ratio die je vandaag gebruikt om het aantal nieuwsbrief-inschrijvingen of demo-aanvragen te meten, kan wel eens fundamenteel verkeerd zijn.…

Conversie-attributie: zoveel meer dan alleen kanalen meten

Bij conversie-attributie wordt met name gedacht aan het toekennen van waarde aan verschillende marketingkanalen, op basis van de bijdrage die…

Omzeil de nadelen die kleven aan conversie-attributie

Tot nog maar pas geleden was de wereld ingericht op last-click conversie-attributie. Heel kort door de bocht gezegd: het laatste…

Zo omzeil je de cookieregels van Safari voor conversie-attributie in Google Adwords

Met Google’s Conversion Linker is voor AdWords een oplossing gekomen voor een probleem dat voor veel adverteerders speelt sinds de…

Google Adwords: de voor- en nadelen van overstappen naar data driven-attributie

Sinds jaar en dag attribueert Google Adwords volgens het last click-attributiemodel. In dit model wordt alle waarde toegekend aan de laatste klik…

Laurens Taekema (Parkvakanties): “Conversie-attributie is hot, maar nog lang niet de norm”

Gedraag je niet alleen als een merk, zorg dat je een merk bentOnline travel publishers die al ruim tien jaar…

5 type data-analyses die helpen meer omzet te realiseren

Wanneer jouw bedrijf al even meedraait, heb je normaliter al veel data verzameld. Uit die data is bijzonder veel te…

Het raadsel van conversieattributie verder ontrafeld

Last-clickattributie heeft zijn beste tijd gehad, schreef ik een het artikel Waarom e-commerce en traditionele retail meer op elkaar gaan lijken. Ik raad…