Een groeiende meerderheid van de conversies wordt gerapporteerd als directe conversies in Google Analytics.Met de komst van de cookieless era…
Product leadership is soms dichterbij dan je conversies doen vermoeden. Standaard attributie-software versimpelt de werkelijkheid zodanig dat je een verkeerd…
Binnen Google Ads stel je conversiedoelen in op accountniveau. Dat wil ook zeggen dat elk doel wat behaald wordt door…
Een tijdje geleden las ik een artikel op De Correspondent waarin nogal kritisch werd gekeken naar online marketing. Er werd onder andere…
De conversie-ratio die je vandaag gebruikt om het aantal nieuwsbrief-inschrijvingen of demo-aanvragen te meten, kan wel eens fundamenteel verkeerd zijn.…
Bij conversie-attributie wordt met name gedacht aan het toekennen van waarde aan verschillende marketingkanalen, op basis van de bijdrage die…
Tot nog maar pas geleden was de wereld ingericht op last-click conversie-attributie. Heel kort door de bocht gezegd: het laatste…
Met Google’s Conversion Linker is voor AdWords een oplossing gekomen voor een probleem dat voor veel adverteerders speelt sinds de…
Sinds jaar en dag attribueert Google Adwords volgens het last click-attributiemodel. In dit model wordt alle waarde toegekend aan de laatste klik…
Gedraag je niet alleen als een merk, zorg dat je een merk bentOnline travel publishers die al ruim tien jaar…
Wanneer jouw bedrijf al even meedraait, heb je normaliter al veel data verzameld. Uit die data is bijzonder veel te…
Last-clickattributie heeft zijn beste tijd gehad, schreef ik een het artikel Waarom e-commerce en traditionele retail meer op elkaar gaan lijken. Ik raad…