Content marketing bij Philips en trends voor 2023

Overdag is hij content strateeg bij Philips en na z'n werk is hij druk met het Genootschap van Contentstrategen. Freek Janssen stapte in 2008 de wondere wereld van content marketing binnen. In deze podcast deelt hij zijn learnings.

16 maart 2023, 07:00 2340 x gelezen

Voor de lezers van Marketingfacts is Freek natuurlijk geen onbekend gezicht. Als content strateeg heeft hij vanaf 2008 veel bedrijven geholpen. De laatste jaren doet hij dit voor Philips in Eindhoven. In deze podcast raken Freek en Jerrel een groot aantal onderwerpen gerelateerd aan content marketing en content strategie. Van content marketing 15 jaar geleden tot content marketing in 2023 en daarna.

In deze aflevering vertelt Freek Janssen van Philips over het opstellen van een een content strategie en over content marketing trends.

  • Een journalistieke achtergrond hebben binnen content marketing
  • Wat is content marketing
  • Het gebruik van het 3H model in content marketing
  • De geschiedenis van content marketing
  • Content marketing uit de B2B en uit de communicatie en PR hoek
  • De ROI van content marketing meten
  • Purpose, oorlog om talent en duurzaamheid als content marketing trends`
  • Maturity van content marketing in 2023
  • De why in content marketing
  • Wat kunnen we nog winnen in content distributie?
  • Eén verhaal op verschillende manieren vertellen
  • De hero’s journey gebruiken in je verhaal
  • Het laten rijpen van content items voor publicatie
  • Kan één content marketing serie meerdere doelen bedienen?
  • Hoe krijg je goede verhalen uit je organisatie?
  • Content marketing voor Philips
  • Gebruik van Van Riel reputatie pijlers in content marketing
  • Het effect van content marketing op je merk meten

Luister de volledige aflevering op Spotify of via Inbound4Cast.com.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!