Consumer Generated Lost

7 april 2006, 06:47

De makers van de populaire TV-serie Lost maken handig gebruik van ‘t internet. En dan niet alleen voor promotie, maar ook om de serie continu aan te passen op de wensen van de kijkers.

Creator/Executive Producer Damon Lindeloff: “The fan reaction has a LOT of influence…. The biggest example is that we began to sense a real frustration from the fans that we weren’t answering any questions and just asking new ones… So we advanced some of our ‘mythological wheels’ and gave the audience MORE answers than we were originally planning to give as we came down the stretch.”

Daarnaast schijnen ze ook grapjes uit te halen met de fans die een beetje té verslaafd zijn:

Certain content elements, such as when tough-guy character Sawyer is reading Judy Blume’s pre-teen girl classic “Are You There God? It’s Me, Margaret,” are probably meant to be humorous nods to online fans’ overzealous analysis of every little detail.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Bas

    En dat is nog niet alles hoor. Neem bv. de maatschappij van het vliegtuig wat in serie 1 is neergestort, daar is een hele company site voor gemaakt incl nieuws omtrent de verdwijning, flight-plan, bording schedule en ga zo maar door met allerhande “easter eggs” als je bepaalde aanwijzingen volgt uit de serie. En zo is er een heel netwerk van mooie proffesionele websites die op het eerste oog niets met Lost te maken hebben, maar welke gebaseerd zijn op bedrijven / personages in Lost. Multimedia all the way. Dat zie je overigens wel meer bij top series en is ooit begonnen / gecatalyseerd door de film AI fan Spielberg.


    7 april 2006 om 07:33
    punkey

    Ik ben ook een grote fan van Lost. Een Lostie zoals die malle yanks dan zeggen. En het is altijd een genot om na een gedownloade aflevering op http://www.lost-forum.com alle eastereggs, hidden clues, relaties en vragen te lezen. De serie zit echt verdomd goed in elkaar, evenals het multimediale karakter waar Bas op doelt. Het is zelfs zo erg dat na de uitzending van een nieuwe aflevering het forum tijdelijk alleen toegankelijk is voor leden. Dit vanwege de enorme toeloop.

    Vanavond aflevering 18 kijken via BitTorrent. Heerlijk!


    7 april 2006 om 10:17
    Bas

    Tja, ik loop inmiddels al weer 3 afleveringen achter omdat:

    1) De gedownloade bestanden een slechte audio stream hebben die 2 seconden achterloopt.

    2) Mijn laptop de beelden slecht weergeeft.

    3) De DVD-R schijfjes die ik heb gekocht vandaag niet werken op mijn brander

    4) Mijn DIVX enabled DVD speler van Philips de gebrande schijfjes (diverse soorten geprobeerd) niet meer pakt en gewone DVD’s wel.

    5) De TV out van mijn laptop geen kleur geeft op de TV.

    Multimedia… tja. Vandaag zat het even niet mee.


    8 april 2006 om 07:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!