Coca-Cola en Pepsi: ook oorlog in online muziek

16 maart 2004, 16:48

De muzieksite Mycokemusic.com, die Coca-Cola in januari lanceerde, zegt dat het inmiddels de grootste legale muzieksite in Europa is. Mycokemusic.com zegt dat het meer dan 700 duizend bezoekers had in de afgelopen twee maanden en dat het sinds de lancering 10.000 tracks per week verkoopt.

Dat is allemaal nog niets vergelijken bij de claim van Apple Computer, die meldt vijftig miljoen songs te hebben verkocht via iTunes.com, de online muziekdienst van het bedrijf. Het gaat op dit moment met een snelheid van 2,5 miljoen songs per week. Samen met Pepsi geeft iTunes ook nog eens 100 miljoen songs weg.

Bron:

http://www.emerce.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!