ClubMessage introduceert Friendfinder in horeca

1 november 2004, 10:34

Onder de naam Friendfinder introduceert ClubMessage een sms-koppeling aan het pasjessysteem van de discotheken en clubs. Erg leuk concept maar vooral voor grote clubs naar mijn mening. Het moet het uitgaanspubliek binden aan horecagelegenheden. Bij het opvragen van een toegangspas van een van de discotheken die met het systeem werken, kan de bezoeker vijf gsm-nummers van vrienden opgeven. Het pasjessysteem meldt dus wie er aanwezig is, en wie niet.

Wanneer de bezoeker bij binnenkomst zijn pasje door het systeem haalt, kunnen zijn vrienden automatisch een sms?je krijgen met de mededeling dat een van hun vrienden in de desbetreffende club is. Verder kent het systeem de mogelijkheid de bezoekers met elkaar in contact te brengen door middel van een datingsite die gelinkt aan de discotheek. Op deze site kunnen bezoekers zich aanmelden en worden zij aan elkaar gekoppeld. Door een sms worden ze met elkaar in contact gebracht op het moment dat ze allebei in de discotheek aanwezig zijn. Friendfinder is een voorbeeld van een ‘location based service’ (lbs), waarbij door middel van de gsm-masten de locatie van een mobiele telefoon bepaald wordt. Als alle operators lbs ondersteunen is een koppeling met een pasjessysteem niet meer perse nodig om te weten wie wel en niet aanwezig is, vertelt Jeroen van Glabbeek van ClubMessage. “Dan kunnen we overal locatiegebaseerde diensten aanbieden, ook buiten de horeca.”

Bron: incentive nieuwsbrief

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!