Cliches in advertising

9 september 2005, 03:53

Vorige week vrijdag plaatste de BBC een kort artikel online over de cliches in commercials, hetgeen de nodige aanvullingen van lezers opleverde. De lijst is bekend bij iedereen, maar het geeft meteen aan hoe onwerkelijk de reclamewereld soms kan zijn:

  • All babies spend their time being either naked and perfectly happy or clothed and asleep.
  • Public transport is a beautifully clean and relaxing way to travel and you’ll always be able to flirt with an attractive member of the opposite sex
  • Women are unable to remove their glasses without shaking their hair down in slow motion
  • Driving in a brand new car leads immediately to all other traffic being kept off the road.
  • If you have dyed red hair you are glamorous and sexy. If you have natural red hair then by all accounts you have a problem
  • If senior women are smiling and dancing they must be wearing an adult diaper
  • Iemand nog een paar goede Nederlandse aanvullingen?

    Erik van Roekel
    Product Owner Chatbot bij ING

    Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

    Categorie
    Tags

    Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!