Chrysler lanceert weblog voor journalisten

15 september 2005, 03:45

Met enige verbazing las ik bij Business Blog Consulting dat Chrysler een weblog heeft gestart waar enkel journalisten toegang toe krijgen. Om toegang te krijgen tot het weblog genaamd The Firehouse moet je werken voor een “known and established media organization”.

In tegenstelling tot concurrent GM, lijkt Chrysler de dialoog met de consument niet aan te durven. In een tijd dat de consument steeds mondiger wordt en we inmiddels al spreken over citizen journalism, verbaas ik mij er over dat er een corporate weblog wordt opgezet enkel en alleen voor journalisten. Zeker als je ziet dat begin dit jaar een liefhebber van Chrysler al een Chrysler weblog lanceerde.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!