China: de droom van elke marketeer

19 januari 2005, 16:00

China: de droom van elke marketeerNaar verwachting koopt dit jaar twee op de drie Chinezen spullen via het internet. De Chinese markt is gigantisch (ongeveer 100 miljoen online consumenten) en de mensen die gebruik maken van het internet zijn jong en welgesteld. Negen van de tien online consumenten zijn jonger dan 40 jaar en tweederde verdienen meer dan een gemiddeld inkomen. Deze grote en zeer interessante doelgroep biedt unieke kansen voor zowel grote als kleine bedrijven om winst te maken en is daarmee de droom van elke marketeer.

Het gebrek aan veilige en betrouwbare betalingssystemen kan de groei afremmen. Het creditcardbezit is laag evenals de bereidheid om vooraf voor producten te betalen. Twee op de drie transacties worden momenteel betaald via de postbode.

Sean Hargrave, voormalig journalist bij de Sunday Times, schrijft dit in zijn rapport “Connecting with China”. Ook de iets oudere presentatie The Internet in China (ppt) van Morgan Stanley is de moeite waard.

Bron: The register

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!