Cendris eerste sponsor van Marketingfacts

Cendris eerste sponsor van Marketingfacts

Een maand nadat ilse media een belang heeft genomen in Marketingfacts, kan ik met trots ook de eerste sponsor aankondigen.

Cendris, onderdeel van TPG Post, is voor de komende 3 maanden sponsor van Marketingfacts. Beide partijen zien het als een pilot waarin niet alleen het effect van weblogsponsoring zal worden geevalueerd maar waarin ook zal worden gekeken hoe weblogsponsoring verder kan worden ingevuld.

Eric van Westbroek (Marketingmanager Cendris) en Cendris bedankt voor het vertrouwen!


Delen



Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Ben erg benieuwd wat voor resultaten dit gaat opleveren.
    Ik hoop over 3 maanden dus een Cendris-MarketingFacts-case op deze site aan te treffen. :-)

    geplaatst op
  • Opvallende plek voor de sponsor met veel impact, gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Was Cendris niet laats in Kassa in opspraak vanwege die zaak met het overdreven pushen van mensen om lid te worden van Oxxio. Of was dat een andere Cendris. Gefeliciteerd anyway!

    geplaatst op
  • In cache, want Cendris BSC heeft het van de site afgehaald: http://216.239.59.104/search?q=cache:1FCOfrM6eucJ:www.bsc.nl/index.php?id=3282+oxxio+cendris+bsc&hl=nl
    Overigens zitten er ook twee kantoren van Cendris in Leeuwarden als ik het wel heb. Daar worden studenten en herintreders ingezet om consumenten te benaderen voor de Lotto en Oxxio en wat kleinere projecten.

    geplaatst op
  • Dank Phileas!

    Hendrik, wie is er tegenwoordig niet meer in opspraak in Kassa en wat was het probleem met het inzetten van studenten en herintreders? Is dit zoveel anders dan dat bijvoorbeeld andere callcenters of onderzoeksbureaus doen?

    geplaatst op
  • Huh? Marco, ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Het ging om het feit dat een medewerker van Cendris iemand lid had gemaakt van Oxxio zonder dat diegene het in de gaten had. En die kwam er toen niet zo makkelijk meer vanaf. Vervolgens is er met de bandopname van het telefoongesprek geknoeid, want er was een heel ander rekeningnummer te horen dan die man had. Tenminste, dat beweerde hij.

    Dat was het verhaal in Kassa.

    geplaatst op
  • Gefeliciteerd!
    Toch toont het aan hoe vreemd internet eigenlijk in elkaar zit. Marketingfacts is volgens Alexa.com minimaal $2,927,750 waard, maar heeft een sponsor nodig om het te redden.
    Niets ten nadele van marketingfacts, maar ik vraag me wel eens af of die zeepbel werkelijk jaren terug uit elkaar is geklapt of nog steeds bestaat.

    geplaatst op
  • Dank voor de felicitaties Jacobien!

    Vwb die waarde van Marketingfacts, die klopt niet helemaal (helaas). Verder heeft Marketingfacts niet echt een sponsor of adverteerder nodig om het te redden; businessmodel is niet gebaseerd op advertentie-inkomsten. Dit betekent ook dat ik wat kritischer kan zijn welke adverteerder wel en niet worden toegelaten. Cendris past prima bij Marketingfacts en daarmee zie ik ook in de toekomst nog wel samenwerkingen (denk aan gebruik weblife in cursussen bijvoorbeeld).

    geplaatst op
  • @ Marco
    :-) Het ging me ook niet om marketingfacts. De berichten waren een aanleiding om te schrijven over de waardebepaling van sites in de breedste zin van het woord.
    Het wemelt op het net van allerlei lijstjes die zaken voorspellen of beoordelen en ik verbaas me regelmatig over de totstandkoming ervan.
    Zo is er bijvoorbeeld ook: http://www.rustybrick.com/pagerank-prediction.php
    Daar krijgt mijn site een 4 en vrouwonline een 5. Ik mocht willen dat ik zoveel bezoekers als zij hebben en zo hoog in Google sta.
    Maar ook bij de officiële lijstjes zie je dat meningen verschillen. Zoals bij de STIR.
    M.i. is internet ergens gewoon een raar medium. Misschien dat het als commercieel medium nog in de kinderschoenen staat of misschien is het anarchistische karakter van het net dat er voor zorgt dat er zoveel verschillende meningen zijn.

    En dat je gelukkig bent met Cendris, was al duidelijk;-)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.