CBSNews gaat bloggen
CBS voert, als onderdeel van haar ‘cable-bypass’ strategie, een aantal grote veranderingen door, waarbij CBS zelf stelt te veranderen van “primarily television and radio news-based operation to a 24-hour, on-demand news service”.
CBS zet hierbij fors in op internet als centraal kanaal voor nieuws. CBSnews.com zal worden uitgebreid met o.a. (over enkele maanden) een blog genaamd Public Eye waarbij CBS journalisten de dialoog aangaan met bezoekers. Daarnaast wordt een compleet nieuwe homepage geintroduceerd met ondermeer The EyeBox, een online videoplayer, waar breaking news onmiddellijk en gratis beschikbaar is inclusief een archief van 25.000 items. Tot slot komen er meer RSS-feeds voor video, tekst en podcasts beschikbaar.
Opvallend dat een grote nieuwsspeler als CBS gaat bloggen, zeker als je beseft dat de blogosphere er mede voor heeft gezorgd dat vier personen bij CBS zijn ontslagen. De hiervoor destijd opgerichte site Rathergate heeft dan ook twijfels bij het initiatief. De tijd zal het leren.
Bron:
CBS Pressrelease (pdf) & video-clip (200 mb)