CBSNews gaat bloggen

13 juli 2005, 04:15

CBS voert, als onderdeel van haar ‘cable-bypass’ strategie, een aantal grote veranderingen door, waarbij CBS zelf stelt te veranderen van “primarily television and radio news-based operation to a 24-hour, on-demand news service”.

CBS zet hierbij fors in op internet als centraal kanaal voor nieuws. CBSnews.com zal worden uitgebreid met o.a. (over enkele maanden) een blog genaamd Public Eye waarbij CBS journalisten de dialoog aangaan met bezoekers. Daarnaast wordt een compleet nieuwe homepage geintroduceerd met ondermeer The EyeBox, een online videoplayer, waar breaking news onmiddellijk en gratis beschikbaar is inclusief een archief van 25.000 items. Tot slot komen er meer RSS-feeds voor video, tekst en podcasts beschikbaar.

Opvallend dat een grote nieuwsspeler als CBS gaat bloggen, zeker als je beseft dat de blogosphere er mede voor heeft gezorgd dat vier personen bij CBS zijn ontslagen. De hiervoor destijd opgerichte site Rathergate heeft dan ook twijfels bij het initiatief. De tijd zal het leren.

Bron:

CBS Pressrelease (pdf) & video-clip (200 mb)

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!