Carl Hoyer: “Wessanen is vooral een merk voor onze medewerkers”

MEC in 10 minuten

Carl Hoyer: “Wessanen is vooral een merk voor onze medewerkers”

Carl Hoyer is director corporate communications bij Wessanen. Eet en drinkt vrijwel alleen biologisch. Vooral omdat hij graag wil weten wát hij eet en drinkt. Wessanen heeft veel van de merken die aan de basis staan van biologisch in Europa gekocht en brengt deze samen op de markt. Aan de 'voorkant' als verschillende merken en 'achterkant' als één sterke en efficiente organisatie. "We zijn van de merken meer een eenheid aan het smeden". Dat begint intern, met de training van mensen. Voor consumenten is het merk niet zo relevant, stelt Hoyer. Hoyer vertelt erover in deze aflevering van MEC in 10 minuten.

Wessanen zet in op de algemene acceptatie van biologisch om mee te groeien met de categorie. Hoyer zou het merk graag ook sterker uitbouwen. De financiële slagkracht van de organisatie staat dat echter in de weg. "We willen de kampioen van biologisch zijn". Biologisch groeit elk jaar zo'n 4% en DKW is 1/3e daarvan: de markt van Wessanen. Wessanen groeit mee met de markt, maar slaagt er nog niet in te accelereren. Volgens Hoyer kan het statement van Wessanen op 'duurzaamheid' sterker. Dat kan helpen het merk verder later groeien.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.