Het Nederland publiek heeft de commercial Voetballertje van Calvé Pindakaas gekozen tot de beste commercial van 2002.
Het filmpje waarin een jongetje Dick Advocaat voor de gek houdt, is de winnaar van de Ster publieksprijs voor de beste reclamefilm van het jaar. Als tweede eindigde Cup A Soup met Sjors (‘nu even niet!’) en de derde plaats was voor Delta Lloyds Zero Tolerance. Centraal Beheer Achmea, de winnaar van vorig jaar met de commercial Rio, behaalde dit jaar de vierde plaats met de commercial Overval. Hekkensluiter van de top 5 is Peugeot met Sculpture.
De Gouden Loeki 2003 werd vrijdag 28 maart uitgereikt in het Fortis Circustheater. Bridget Maasland en Matthijs van Nieuwkerk overhandigden het Gouden Loeki-beeldje aan Calve (Unilever Bestfoods Nederland), het reclamebureau Lowe Lintas en het mediabureau Initiative Media. Een recordaantal van 150.000 mensen heeft zijn stem uitgebracht tijdens de Gouden Loeki verkiezing 2002 via een coupon in een dagbladadvertentie, een huis-aan-huis-mailing en de Ster-internetsite. Meer dan de helft van het aantal stemmen (56%) is uitgebracht via internet.
Voorgaande winnaars van de Gouden Loeki zijn: - 1995: Zwaan van KLM - 1996: Olifant van Rolo - 1997: Bommetje van Melkunie - 1998: Goal! van Calv? Pindakaas - 1999: Haai van de Gouden Gids - 2000: Archeologen van Dommelsch - 2001: Rio van Centraal Beheer Achmea.
Bron:
http://www.ster.nl