C&A zet eerste stap op gebied van online marketing

C&A zet eerste stap op gebied van online marketing

C&A heeft de online marketing-stap gezet door een printbare coupon op het internet te plaatsen. Tegen inlevering van deze coupon wordt 15% korting op een nieuwe winterjas verkregen als de tweedehandsjas afgegeven wordt.

C&A is nog maar net begonnen met online marketing. Tot voor kort had het kledingwarenhuis enkel een corporate site, omdat het warenhuis geen ervaring met online retail had en alle mogelijkheden op internet eerst goed wilde bekijken.

C&A heeft de online marketing-stap gezet door een printbare coupon op het internet te plaatsen. Tegen inlevering van deze coupon wordt 15% korting op een nieuwe winterjas verkregen als de tweedehandsjas afgegeven wordt. De tweedehandsjassen werden verscheept naar (koude) derde wereldlanden.

Belangrijkste doel van C&A met de online activiteiten is vooralsnog om klanten de winkels in te lokken.De corporate site van C&A is eenvoudig, maar biedt toch nog flink wat informatie over het bedrijf. Op de Nederlandse site staan veel cijfers, persberichten en informatie over filialen. C&A besloot in samenwerking met Taskforce BuRo een nieuwe site te ontwikkelen bedoeld voor de jaarlijkse verkoopacties rond C&A. De eerste online activiteit met de jassen was een succes. Het volgende project moet `de vlaggetjesweken` (kortingsweken) opluisteren.

Bron:
Adfo Web nr. 11, p. 8, 2 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.