Britse online verkopen stijgen met 6,5 miljard pond

16 juli 2003, 16:39

In 2003 komen de Britse verkopen via het internet uit op 14 miljard pond, vergeleken met 7,6 miljard in 2002. Dit blijkt uit onderzoek van NOP World.

Als grootste voordeel van online shoppen noemen de Britten het kunnen vergelijken van prijzen: 47% meent dat prijzen vergelijken via het internet een groot voordeel is en 43% een redelijk groot voordeel. Met de stelling ‘internet maakt het makkelijker cadeautjes voor familie en vrienden te kopen` is 38% het geheel en 49% redelijk eens. Verder denkt 36% met online winkelen zeker geld te besparen en 46% waarschijnlijk. 38% vindt informatie vergaren een zeer belangrijke reden om online te winkelen en 44% een belangrijke reden. Voorts is 25% het zeer eens met de stelling dat men online meer waarde voor zijn geld krijgt en 55% redelijk eens.Lagere prijzen zijn voor 25% zeker een reden om online te shoppen en voor 52% een van de redenen. Verder is 30% het absoluut eens met de stelling dat producten online makkelijker te vinden zijn en 45% is het hier redelijk mee eens. Tenslotte meent 26% dat online winkels zeker een grotere keuze bieden en 41% vindt het assortiment redelijk veel uitgebreider dan bij offline zaken.

Bron:

Marketing Week p. 30, 1,5 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!