BN/De Stem weer gratis toegankelijk

BN/De Stem weer gratis toegankelijk

Een opmerkelijk bericht in de mail vandaag: (italic door schrijver)
“Met ingang van maandag 4 juli 2005 wordt de website van BN/DeStem weer gratis toegankelijk voor iedereen. Het besluit hiertoe is genomen op verzoek van vele bezoekers en vanwege teruglopende advertentie-inkomsten.

Alle bezoekers - abonnee van de papieren krant of niet - krijgen dus vanaf 4 juli weer toegang tot alle artikelen, dossiers, fotoalbums en wat dies meer zij. Eenmalige registratie blijft wel verplicht.

Directie en hoofdredactie van BN/DeStem Online streven er ook in het nieuwe model naar om een zo actueel mogelijke website te presenteren, waar de nadruk ligt op het zo snel mogelijk brengen van het regionale nieuws. In dat kader starten wij ook met een gratis e-mailkrant. U vindt hierover meer informatie op www.bndestem.nl

Je kon toch op klompen aanvoelen dat de advertentie-inkomsten teruglopen als je je nieuws achter een flink slot hangt? Een nieuwe poging van de oude media om grip te krijgen op nieuwe modellen voor de nieuwe media? Wat betreft de gratis emailkrant, ik ben benieuwd of de redactie er ook aan denkt om de RSS-feeds meer onder de aandacht te brengen?

Misschien een customized reader?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Een customized reader? Zoals ik al eens eerder heb aangegeven geloof ik daar niet in tenzij je het aanbiedt met toegevoegde waarde. Naast de mogelijkheid om zelf feeds te verwijderen cq toe te voegen zou je bijvoorbeeld kunnen denken aan een default indeling van feeds (channels).

    Zijn er overigens naast de branded customized readers van Nu.nl, TMF en AD al meer van deze readers gesignaleerd?

    geplaatst op
  • Een (customized) reader, aangeboden door een populaire website helpt natuurlijk wel veel mensen over de drempel en maakt ze bekend met "RSS".
    Voetbal International biedt al geruime tijd de "Nieuwsbal" aan. Ik weet alleen niet of je daar ook andere feeds in kan stoppen.

    geplaatst op
  • Planet: "Het bezoek aan de site daalde met 25 tot 30 procent na het betaald maken. Dat woog niet op tegen de winst die we haalden uit de betalingen en uit vermindering van opzeggingen op de papieren krant. Vooral dat laatste, minder opzeggingen, was een belangrijk doel", zegt Johan van Uffelen, hoofdredacteur van BN De Stem in Breda.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.