BMW weer in Google

BMW weer in Google

Enkele dagen geleden melden we hier nog dat BMW.de uit de index van Google was verwijderd vanwege zoekmachinespam. Matt Cutts meldt dat de website inmiddels weer is opgenomen in Google:

(...) I appreciate BMW’s quick response on removing JavaScript-redirecting pages from BMW properties. The webspam team at Google has been in contact with BMW, and Google has reincluded bmw.de in our index. (...)

Opmerkelijk omdat reinclusion (het opnieuw opgenomen worden in de index) vaak maanden kan duren.

Via: Webnoise


Geplaatst in

Delen



Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • BMW.de heeft nog nooit zoveel bezoekers gehad!
    http://www.alexa.com/data/details/traffic_details?&range=1m&size=large&compare;_sites=&y=t&url=www.bmw.de

    Als Google websites binnen 1 week weer indexeert, dan kan dit een nieuwe manier van online marketing zijn ;)

    geplaatst op
  • Inderdaad een indrukwekkend plaatje Arash, heb 'm voor de aardigheid hier maar ook gekopieerd:

    geplaatst op
  • Er zijn enorme discussies gaande over het snelle terugplaatsen van de site. Ik kan me dit ook wel enigzins voorstellen: Een site als BMW wordt binnen een week weer in de index geplaatst, een willekeurige site doet hier 3 *maanden* over.

    geplaatst op
  • Dit lijkt erg op een Google actie "à la tête du client".

    geplaatst op
  • Zou de verantwoordelijke bij Google sinds gisteren in een nieuwe BMW rondrijden? ;-)

    geplaatst op
  • ff offtopic: Marco, ik heb gevonden hoe je aan de pagerank van 7 komt voor marketingfact.nl (wat erg hoog is). googleblog.blogsp.t.com met PR 8 linkt direct naar je.
    Of was dat oud nieuws?

    geplaatst op
  • Lees nu pas deze reactie Yvo; ik wist inderdaad dat Marketingfacts wordt gelinked door de Googleblog. Maar of die ene site nu zo'n grote invloed heeft op de PageRank vraag ik me af. Iemand?

    geplaatst op
  • @Marco
    Je zou kunnen beginnen met al je inkomende links te bestuderen en kijken wie er linkt met goede pagerank en de juiste ankertekst. Ongetwijfeld heb je dit een keer al zelf gedaan.

    link:www.mediafact.nl geeft 4410 resultaten, niet slecht en de meeste links zijn met pagerank 5 of hoger en de juiste ankertekst.

    geplaatst op
  • Die ene site heeft wel invloed op jouw PR, maar een beperkt invloed, omdat er veel links op googleblog. blogspot. com staan.

    Hoe meer backlinks van sites met een goede PR, hoe hoger jouw PR.

    mediafact. nl/weblog. php heeft veel backlinks en enkele voorbeelden hiervan zijn:


    www. mediafact. nl/ (PR 7)

    www. mediafact. nl/index_nieuw. xml (PR 3)

    feeds. feedburner. com/MarketingFacts (PR 7)

    feeds. feedburner. com/MarketingfactsnlComments (PR 6)

    threeminds1-swicki. eurekster. com/viral/ (PR 4)

    threeminds1-swicki. eurekster. com/usability/ (PR 4)

    www. bloglines. com/relatedfeeds?siteid=1012217 (PR 3)

    del. icio. us/rss/Ton (PR 5)

    www. onalytica. com/MeasuringBloggerInfluence61205. . . (PR 5)

    www. rssreader. com/dutchfeeds. xml (PR 6)

    watvindenwijover. nl/sites/show/266 (PR 4)

    breuls. org/rss (PR 5)

    www. ipan. nl/blog-ipan. aspx (PR 6)

    Kortom, hoe meer websites (met een hoge PR) naar jouw linken, hoe beter het is voor jouw PR.

    Heb de URLs aangepast, anders kreeg ik "Your comment could not be posted at this time."

    geplaatst op
  • Ik ben het niet helemaal met jullie eens.
    "Hoe meer backlinks van sites met een goede PR, hoe hoger jouw PR." is een veronderstelling. Kijk maar naar de andere grote NL sites (nu, ilse, etc) die hebben een PR van 6 en vele incomming links. De PR7 van mediafacts is uitzonderlijk te noemen.

    Uit ervaring: ik november een site gelanceerd, en 1 link geplaatst van een PR5 site, google deed een PR update, en ik kreeg een PR4 op die nieuwe site. Met dus 1 link erheen.

    Volgens mij gaat het dus niet om de kwantiteit, maar juist om die 'ene' PR8 site die naar mediafacts linked en dus mediafacts een PR7 geeft. 10 incoming links van PR5 sites, geeft je een PR5 of PR4. en geen PR6. Daar heb je een PR7 voor nodig.

    Yvo

    geplaatst op
  • @yvo

    Het heeft ook met het aantal links dat op een PR site is geplaatst te maken.

    Als jouw site is vermeld op een PR 8 site, samen met 4 anders links, dan zal de PR waarde dat jouw site krijgt hoog zijn. Echter als jouw site is vermeld op een PR 8 site, samen met 100 andere links, dan is de PR waarde dat jouw site krijgt nihil.

    Er zijn veel factoren die PR waarde bepalen.

    geplaatst op
  • Ik heb zojuist een lijst ontvangen van websites (met PageRank) die naar mediafact.nl linken (dank Remi!). De lijst bevat meer dan 800 sites waarvan de hoogste een PR9 heeft (W3C.org). Dat wordt nog een aardige kluif om die straks allemaal om te krijgen naar marketingfacts.nl.

    Ik hoop overigens dat we volgende week eindelijk de nieuwe versie van marketingfacts kunnen tonen.

    geplaatst op
  • @Marco

    Houd de oude domein naam en via een 301 redirect kan je zorgen dat het nieuwe domein een PR7 heeft.

    Het is wel belangrijk dat je het voor de aankomende PR update doet. Speculatie is dat het in Week 7 of 8 zal plaats vinden.

    geplaatst op
  • @ Arash,
    Beide domeinen (http://www.marketingfacts.nl & [url=http://www.mediafact.nl]http://www.mediafact.nl)[/url] hebben op dit moment PageRank 7.(zie deze site) (Al is er natuurlijk verschil tussen 6,5 en 7,49) 301’s zijn uiteraard geregeld, dus de zoekmachines zouden inkomende links naar www.mediafact.nl automatisch moeten meetellen voor de linkpopulariteit van www.marketingfacts.nl Dat proces waarin de links worden overgeheveld naar de juiste domeinnaam loopt gewoon door, onafhankelijk van de PageRank update. Deze staat immers los van de PageRank waar Google zelf mee rekent en wordt alleen eens in de zoveel maanden bijgewerkt.

    Er zou dus niets mis moeten gaan, al heb je bij elke migratie van een website naar een ander domein een tijdelijke dip in de vindbaarheid. We houden de dip zo klein en kort mogelijk door de migratiestrategie. Voor alle zekerheid analyseer ik bij dit soort migraties altijd welke links het belangrijkst zijn. Zoekmachines willen nog wel eens vreemde dingen doen met redirects (vooral bij de 302 en meta-refresh) en soms kan het een tijdje duren voordat al die links meetellen voor de nieuwe domeinnaam.

    Dus voor de zekerheid zoek ik uit welke inkomende links de hoogste PageRank hebben en welke de meeste traffic bezorgen. Daar pas je de 80/20 regel op toe en de toppers wordt gevraagd de link aan te passen naar het juiste domein.

    Verder gaan we natuurlijk zodra de site live is monitoren wat er binnenkort op de 404. In theorie zou daar niemand op binnen moeten komen, maar dat is in de praktijk vaak anders. Daar kunnen we dan op inspelen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.