Blogonomics

Blogonomics

Blognomics: eerste Nederlandse Blog-symposiumVanmiddag werd tijdens de TINE-beurs in Amsterdam het eerste Nederlandse Blog-symposium gehouden: Blognomics. Een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis van het Nederlandse internet.

Een gevarieerd programma waarin de ca. 100 bezoekers werden meegenomen in de wereld van weblogs. Interessante cijfers van web-log.nl (Ilse Media), de eerste cijfers van MSN Spaces (er zouden al 500.000 spaces zijn in Nederland), de marketing-mogelijkheden van weblogs op een rijtje, de bedreiging voor traditionele uitgevers (en journalisten) en de rol van weblogs in de politiek. En uiteraard het nodige netwerken tijdens de pauze en de borrel. Prima symposium waarvoor complimenten aan de organisatie (Guido, nogmaals bedankt voor de uitnodiging!).

De presentaties van het seminar zullen later op blognomics.nl zijn te downloaden. Mijn presentatie is alvast hier (na registratie) te downloaden.

De eerste impressies en verslagen van Blognomics zijn inmiddels te vinden op Frank-ly (waar Frank Meeuwsen een aantal videoreportages online heeft staan), r-win.com (waar Erwin Boogert een aantal podcasts heeft staan) en op gnispen.blogspot (waar Guido van Nispen al een tijdje foto’s heeft geplaatst over Blognomics).

Ongetwijfeld zullen later meer verslagen volgen!

Update

Blognomics: kwaliteit boven kwantiteit
The Hobson and Holtz Report - Podcast #26: April 21, 2005
Blogoptimalisatie van je content
‘250.000 actieve weblogs in Nederland’
Blogosfeer, de nieuwsgroepen van weleer
Hoe ziet de Nederlandse blogger eruit?
Bedrijfsleven ontdekt ‘bloggen’
Talk and images about Blognomics
Blognomics Success
Blognomics 2005 ? de presentaties
webloggen breekt door


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.