Big Brother goed voor vier miljoen pageviews

19 oktober 2005, 13:09

Talpa meldt grote on-line belangstelling voor de geboorte van Joscelyn Savanna, de eerste Big Brother Baby ter wereld. Dinsdag telde Big Brother op www.talpa.tv maar liefst vier miljoen pageviews. Het hoogtepunt lag tussen 12.00 en 13.00 uur. Toen werden een half miljoen pagina?s bekeken.

Meer dan 275.000 unieke bezoekers brachten gisteren ruim 450.000 bezoeken aan Big Brother op www.talpa.tv . De gratis live streams met de gebeurtenissen in het Big Brother huis werden een miljoen keer opgevraagd. Tevens werden er dinsdag meer dan 320.000 losse filmpjes opgevraagd van hoogtepunten in het Big Brother Huis. Naar het filmpje rondom de geboorte van de dochter van Tanja werd bijna 225.000 keer gekeken. Niet eerder werd in Nederland zo massaal naar bewegend beeld via internet gekeken. Ondanks de massale belangstelling deden zich geen noemenswaardige technische problemen voor.

De enorme publiciteit rondom de eerste reality bevalling ooit heeft de TV kijker niet in grote getale in beweging gebracht voor deze gebeurtenis op Talpa. De plusminus 280.000 kijkers meer dan vorige week bezorgen het format een lichte piek maar de gedroomde miljoen plus werd echter niet gehaald, Talpa bleef steken op ruim 900.000 belangstellenden. Daarmede lijkt de conclusie gerechtvaardigd dat Talpa met een aantal parallelle on-lineactiviteiten steeds meer kannibaliseert op de kijkcijfers van het voorgrondkanaal. Het nieuwtje was er ‘s avonds immers voor de vele ‘diehards’ al af…

Het on-line vehikel ontwikkelt zich blijkbaar goed maar of Talpa daar op dit moment gezien de invloed op de kijkcijfers heel erg tevreden over is? De eerste goed geplande aan/inhaker is ook bekend, want via TPG post kan je een kaartje sturen naar moeder en kind.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!