Betalen per telefonische reactie
Adverteren op internet en alleen betalen voor bellende klanten. Yahoo is een nieuw systeem aan het testen waarmee dit mogelijk is. Adverteerders betalen alleen voor consumenten die het telefoonnummer in de advertentie bellen. Het systeem is volgens Yahoo vooral interessant voor lokale bedrijven. Het hebben van een website is voor die bedrijven niet noodzakelijk meer op deze manier.
Hoe zou Yahoo dit gaan meten? Krijg je een speciaal telefoonnummer van Yahoo, zodat afrekenen mogelijk is?
Bron: Zibb.nl / Financieel Dagblad
Robert, wel een beetje je literatuur bijhouden; dit is zoals Remi aangeeft al een paar keer voorbij gekomen. Zou me niet verbazen dat FD hier zijn inspiratie heeft opgedaan 😉
Shit! Excuses voor m’n oude nieuws. Kon me niet herinneren dat ik er eerder van had gehoord toen ik het las in het FD. Maar de eerdere berichten op Marketingfacts komen me nu toch wel bekend voor 😉
Dit deden we tien jaar geleden al op televisie bij IP. Afrekenen op basis van respons (= aantal bellers vanuit DRTV-commercial). Geen speciaal nummer nodig. Alleen call-reports van KPN destijds. En die gingen ver voor die tijd. Keurige statistieken met beantwoorde oproepen, onbeantwoord, wachtrij e.d. Bestaan die nog?
@ Boogaarts,
Over die onderzoeksmethode heb ik m’n twijfels, maar Yahoo! is inderdaad een prima zoekmachine. (Net als MSN)
En de ontwikkelingen bij Yahoo! zijn ook vaak eerder en inventiever dan die van Google. Als ze nou ook nog wat aan marketing gaan doen buiten de US, wordt het inderdaad nog wel wat.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!