Betalen per telefonische reactie

Betalen per telefonische reactie

Adverteren op internet en alleen betalen voor bellende klanten. Yahoo is een nieuw systeem aan het testen waarmee dit mogelijk is. Adverteerders betalen alleen voor consumenten die het telefoonnummer in de advertentie bellen. Het systeem is volgens Yahoo vooral interessant voor lokale bedrijven. Het hebben van een website is voor die bedrijven niet noodzakelijk meer op deze manier.

Hoe zou Yahoo dit gaan meten? Krijg je een speciaal telefoonnummer van Yahoo, zodat afrekenen mogelijk is?

Bron: Zibb.nl / Financieel Dagblad


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Robert, wel een beetje je literatuur bijhouden; dit is zoals Remi aangeeft al een paar keer voorbij gekomen. Zou me niet verbazen dat FD hier zijn inspiratie heeft opgedaan ;-)

    geplaatst op
  • @ Robert, kan gebeuren natuurlijk. Eigenlijk vind ik het vooral slecht van Zibb en het FD dat ze dit brengen als 'een nieuw systeem'. Terwijl het een systeem is dat al minstens een half jaar succesvol werkt bij AOL. Het enige nieuws is dat nu ook Yahoo dit gaat doen via het systeem van ingenio. (Yahoo doet het al enkele maanden via een eigen systeem op Yahoo cars UK) Zibb en FD hadden hun huiswerk beter moeten doen.

    AOL heeft het al een tijdje, (in samenwerking met Ingenio) hier zie je een voorbeeld van zo'n Pay Per Call ad.

    Ingenio heeft hier een demo + uitleg staan.

    geplaatst op
  • Shit! Excuses voor m'n oude nieuws. Kon me niet herinneren dat ik er eerder van had gehoord toen ik het las in het FD. Maar de eerdere berichten op Marketingfacts komen me nu toch wel bekend voor ;)

    geplaatst op
  • Misschien wordt het nog wat met Yahoo. Het blijft raar dat Yahoo in Nederland nauwelijks gebruikt wordt in tegenstelling tot in amerika. jammer, ik las gisteren dit persbericht op het ANP:
    Yahoo! blijkt beste 'Nederlandse' zoekmachine.
    Uit een onderzoek, dat is uitgevoerd in opdracht van één van de klanten van MC², blijkt dat zoekmachine
    Yahoo! de beste resultaten in het Nederlands weergeeft....
    Zie hele bericht op: http://www.marketing-communicatie.com/onderzoek_3.html

    geplaatst op
  • Dit deden we tien jaar geleden al op televisie bij IP. Afrekenen op basis van respons (= aantal bellers vanuit DRTV-commercial). Geen speciaal nummer nodig. Alleen call-reports van KPN destijds. En die gingen ver voor die tijd. Keurige statistieken met beantwoorde oproepen, onbeantwoord, wachtrij e.d. Bestaan die nog?

    geplaatst op
  • @ Boogaarts,
    Over die onderzoeksmethode heb ik m'n twijfels, maar Yahoo! is inderdaad een prima zoekmachine. (Net als MSN)

    En de ontwikkelingen bij Yahoo! zijn ook vaak eerder en inventiever dan die van Google. Als ze nou ook nog wat aan marketing gaan doen buiten de US, wordt het inderdaad nog wel wat.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.