Betalen per e-mail?
Yahoo en America Online zijn een proef gestart waarin ze verzenders van commerci?le e-mail laten betalen voor de verzending. Deze betaalde mailtjes gaan 0,25 tot 1 cent kosten en krijgen voorrang boven het andere e-mailverkeer. Ook omzeilen deze mailtjes automatisch de spamfilters. Bedoeld als nieuw wapen in de strijd tegen spam, levert de methode veel kritiek op. De kosten van e-mailmarketing zullen enorm stijgen door deze ‘betaalde white-list’ en het ‘principe van Internet wordt onderuit gehaald op deze manier’.
Niks ´wapen tegen spam´, dit is een wapen tegen ´het niet verdienen aan spam.´
De theorie hier achter is dat bedrijven geen SPAM zullen verzenden, omdat ze moeten betalen voor SPAM.
Feit is echter dat spammers al jaren betalen voor SPAM of SPAM als product bieden.. Hiermee los je het SPAM probleem niet op. Wel zorg je dat je een deel van de taart krijgt.
Yahoo en AOL willen graag meer verdienen aan emails.
Een droom voor spammers, lijkt mij? Zorg dat er wat computers in je botnet zijn die hiervan gebruik maken en je kan gratis spammen met verzekering dat je mailtjes door de filters komen! Dat je daarbij onwetende consumenten op de kosten jaagt, is pech voor hen.
Inderdaad, partijen die zich met legitieme e-mail marketing bezig houden worden op kosten gejaagd terwijl de notoire spammers wel weer wegen vinden om betaling te ontduiken.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!