Beste Bill van SNS
Beste Bill,
Vanochtend verstuurde je aan iedereen die zich had aangemeld voor bankieren via messenger een berichtje dat begon met de tekst:
Alles goed? Leuk dat je mijn website hebt bezocht! Waarschijnlijk zat je al te wachten op een reactie, maar ik had geen tijd je eerder een mailtje te sturen. Ik dreig plotseling een BN-er te worden. Mijn naam duikt in de media overal en nergens op.
Wel Bill, het klopt je naam duikt inderdaad overal op in de media, maar niet zoals jij het waarschijnlijk had bedoeld. Je hebt 1.148 geïnteresseerden teleurgesteld, waarvan minstens 32 SNS-collega’s. Ook je vrienden bij Microsoft (5 stuks) en Logicacmg (5 stuks) zullen niet blij met je zijn.
Goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen. Jammer, is een interessant concept. Maar alle pr-inspanningen ten spijt, ik vrees dat ze de komende periode heel wat aan goodwill moeten terugwinnen.
Het is dom en vervelend, maar laten we het nu niet zwaarder maken dan het is. Ik kan me nog herinneren dat Bol.com een identieke actie had bij hun start in Nederland, naar heel wat meer mensen ook. En ik krijg wel meer nieuwsbrieven voorbij met een kapitaal aan e-mailadressen. Gewoon 3x sorry en voortaan beter nadenken en procedures aanscherpen.
Heeft iemand die lijst als tekstbestand? Krijg inmiddels lamme handjes van het overtikken van die adressen 😉
@Bernice: Het betreft hier een bank die een blunder begaat. Da’s in de ogen van de gemiddelde consument wel van een andere orde.
Ach. zo blijft Bill tenminste in het nieuws 😉
@Marco: Dit is de 2e maal in korte tijd dat ik deze blunder bij een Nederlandse organisatie tegenkom. Je hebt dus spam zeker niet altijd zelf in de hand.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!