Belangrijkste trends op het gebied van online marketing

31 augustus 2004, 12:44

Dagelijks al mijn RSS-feeds, nieuwsbrieven en favoriete websites doornemend, kom ik tot de volgende trends op het gebied van online marketing:

1. Online bereiksonderzoek

2. Behavioral Targeting (pdf)

3. Online video

4. Advergaming

5. Weblogs (en RSS)

Zie ook de eerdere discussie mbt toekomst online advertising (naar aanleiding van AD:TECH San Francisco). Uiteraard hoor ik graag wat volgens jullie de belangrijkste trends zijn!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Pascal

    Ik mis eigenlijk nog de volgende trends:

    Cross-media advertising

    Paid search


    31 augustus 2004 om 13:53
    media

    Eens dat ook cross-media advertising in het lijstje huishoort. Paid search of zoekmachine marketing is m.i. geen trend meer maar een actualiteit. Maar okay, ik zit ‘m er ook bij 🙂


    31 augustus 2004 om 19:46
    Frank

    Ik kan me goed vinden in dit rijtje. Verder kan ik me voorstellen dat je [em]e-mailmarketing[/em] niet meer als trend ziet, maar ik zou [em]search engine marketing[/em] daarentegen weer wel willen toevoegen. Verder zijn wat mij betreft ook [em]mobile marketing[/em] en [em]viral marketing[/em] duidelijke trends.


    31 augustus 2004 om 19:54
    media

    Frank, waren dit niet de trends van de afgelopen jaren? Ben het wel met je eens dat het populaire marketinginstrumenten zijn maar ik zou het geen trends meer willen noemen.


    31 augustus 2004 om 20:41
    Frank

    De populariteit van viral marketing is voor mijn gevoel nog steeds betrekkelijk, hoewel het natuurlijk niet echt nieuw meer is.

    Maar ik kan je redenering volgen, e.e.a. is natuurlijk voor een deel ook definitiekwestie. Nog een tegenbod: we veranderen mobile marketing in mobile/wireless marketing. Mag het dan wel (of is het nog een jaar te vroeg)? 😉


    31 augustus 2004 om 21:01
    media

    Frank, viral marketing is nu al een aantal jaren een begrip maar waar zijn de grote succesen en waar lees ik over de toenemende budgetten voor viral marketing campagnes? Ze krijgen volop aandacht in de marketing & communicatiebladen (het is natuurlijk geweldig leuk) maar daar verkoopt een adverteerder niets meer (of minder) door.

    Met mobile/wireless marketing in het lijstje kan ik leven 🙂


    1 september 2004 om 17:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!