Bedrijven onderschatten de kracht van weblogs

Bedrijven onderschatten de kracht van weblogs

Eduard de Wilde:

(...) En feit is dat de communicatiekracht van weblogs een enorme omvang begint aan te nemen. Niet zozeer door de kracht van het individuele weblog, maar juist de verbinding ervan met de andere. Het bereik hierdoor is groter dan dat van de taditionele media. Wanneer je daarbij optelt dat consumenten de neiging hebben om de mening van een medeconsument betrouwbaarder te vinden dan een communicatieboodschap van het bedrijf zelf, kom je te de conclusie dat het fenomeen van citizen journalism niet onderschat mag worden. (...)

Eduard verwijst verder naar Engaging the Blogosphere (ppt), een gezamenlijk onderzoek van Edelman en Technorati waarin is gekeken naar de drijfveren van invloedrijke (corporate) bloggers (zie ook Frankwatching).

Wie overigens nog twijfelt aan de kracht van weblogs, verwijs ik naar Gawker Media’s nieuwe weblog The Consumerist: Shoppers Bite Back.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Hier een link naar een weblog van een communicatieonderzoeker, die gekeken heeft naar hoe bedrijven een weblog moeten gebruiken om effect er van te hebben.

    Is in het kader van bovenstaande informatie een leuke aanvulling.

    geplaatst op
  • Weblogs zijn net poëzie: veel meer schrijvers dan lezers en een invloed van nulkommanulnix.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.