BCC staakt met verkoop kindermobieltje

13 januari 2005, 15:30

BCC staakt met verkoop kindermobieltjeElectronicazaak BCC is tijdelijk gestopt met de verkoop van de Foony, de mobiele telefoon voor kinderen van 4 tot 8 jaar.

Aanleiding is de uitspraak van het hoofd van de Britse Nationale Radiologische Beschermings-raad, Sir William Stewart, dat kinderen een veel dunnere schedel die de warmtestraling niet weert en het gebruik van een mobiele telefoon derhalve gevaarlijk zou zijn voor kinderen.

Harde bewijzen zijn er (nog) niet, maar zolang er geen volledige zekerheid is over de gevolgen van het product neemt BCC haar verantwoordelijkheid en wil alle risico?s op het gebied van de gezondheid en ontwikkeling van kinderen uitsluiten.

De andere exclusieve aanbieder in Nederland, Debitel, heeft nog niet gereageerd.

Bron:

Elsevier

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Martin

    De laatste tijd worden diverse producenten/leveranciers geconfronteerd met onderzoeken die aantonen dat hun product schadelijk voor de gezondheid of niet veilig is. Vervolgens worden alle producten uit de handel genomen en zie je vervolgens 2-3 weken later een kort bericht dat het onderzoek niet klopt. De consumentenbond liet net voor de feestdagen weten dat geurkaarsen schadelijk voor de gezondheid bleken te zijn, vervolgens moest men dat rectificeren.

    Ik ben benieuwd wanneer bedrijven een schadeclaim neerleggen bij onderzoekbureau’s of onderzoekers.


    14 januari 2005 om 06:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!