BBC biedt met speciale website inzicht in direct mail

9 maart 2005, 07:59

BBC De Media en Reclame Bank introduceert een speciale website (url?) die inzicht biedt in direct mail die verstuurd is aan consumenten: Wie Mailt Wat Online. Via de site is het mogelijk analyses te maken op het direct mailgedrag van bedrijven en organisaties. Bovendien kunnen gebruikers de mailuitingen via de site digitaal bekijken of de fysieke stukken opvragen.

Direct mail is in tegenstelling tot bijvoorbeeld radio, televisie, dagbladen en publiekstijdschriften een vrij verborgen mediumtype. Terwijl direct mail op basis van bruto bestedingen na televisie het grootste mediumtype is. Wie Mailt Wat Online maakt het mediumtype dat door veel bedrijven en organisaties op grote schaal wordt ingezet en waar ze veel geld in investeren, tot in detail inzichtelijk.

Aan de basis van de website staat de database van Wie Mailt Wat?. BBC nam dit bedrijf twee jaar geleden over en heeft de registratie van geadresseerde brievenbusreclame en de database doorontwikkeld. Nu hebben gebruikers door in te loggen op de speciale site voor het eerst de mogelijkheid zelf analyses uit te voeren op de gegevens in deze database.

Bron:

BBC De Media en Reclame Bank (persbericht)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    loket

    url is alleen toegankelijk voor klanten van BBC


    9 maart 2005 om 08:43

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!