Bannercampagnes en DM werken niet voor Bodyon

28 december 2004, 07:33

Het is bijna een jaar geleden dat Endemol het ambitieuse project Bodyon lanceerde. Maar hoe succesvol is het project eigenlijk? Nu weet ik niet of ik tot de doelgroep behoor maar ik heb er nog weinig van gezien of gehoord terwijl Bodyon toch al behoorlijk wat marketingacties heeft gedaan.

Uit ervaring blijkt dat partnerships met bladen als Top Sante en Flair goed werkt. De lezersaanbiedingen in combinatie met redactionele aandacht die zij plaatsen responderen goed. Daarnaast heeft de publiciteit in bladen als Marie Claire, Viva en Cosmopolitan ook prima resultaten opgeleverd. Een absolute tegenvaller was de banner-campagne die op verschillende vrouwensites, maar ook portals, zijn geplaatst. Twee DM mailings, verstuurd met een grote zorgverzekeraar en een A-merk in multivitaminen respondeerden ook onder de maat.

Iemand enig idee wat de status is van Bodyon?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    christian

    Ik weet niet of ik tot de doelgroep behoorde, maar ik kende het ook niet. Vind het op zich wel een leuk project, alleen vraag ik me af hoeveel klanten ze daadwerkelijk hebben op dit moment.


    28 december 2004 om 12:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!