B2B Marketing

B2B Marketing

According to CMR, ad spending in business-to-business magazines dropped 21% in the first half of 2002, the worst by any media. Where is that money going? The Interactive Advertising Bureau has one answer: search engines.

Keyword search revenue increased more than 350% from $82 million in 2000 to $288 million in 2001. Remarkable given that total online ad revenues declined 12% last year.

B2B advertisers should take heed. A washingtonpost.com survey found that 77% of business decision-makers polled said the Web is the place they find out about new products and companies. And nearly half noted that magazine and newspaper readership had decreased.

Nielsen//NetRatings added that online usage at work jumped 17% year-over-year in August, as nearly 46 million American officer workers, 25.3 million men and 20.4 million women, logged onto the Web at work that month.

Bronnen:
http://www.adage.com/
http://www.nielsen-netratings.com/pr/pr_020912.pdf


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.