Axe gaat multimediaal

5 augustus 2003, 04:53

Unilever Duitsland liep tot voor kort met een boog om het reclamemedium internet heen. Maar de multimediale lancering van Blue Ice laat zien dat het wel degelijk kan.

De Duitse Unilever-managers probeerden het wel, reclame via internet, maar hooguit mondjesmaat. Want wat waren de effecten? Een productmanager van Axe, van dochterbedrijf Lever Faberg?, deed het anders. Hij zette een combinatie van tv-commercials, internetreclame en eventmarketing in om Blue Ice onder de aandacht te brengen van de Duitse man. En dat werkte, want de media versterkten elkaar. De interesse werd gewekt via radio en tv, en voor een verdere dialoog bleek internet zeer geschikt. Met deze mediastrategie haalde de productmanager de Consumer Activation Award binnen, een interne Unielever-prijs.

Bron:

Werben & Verkaufen

Via:

http://www.marketing-online.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!