Axe gaat multimediaal

Axe gaat multimediaal

Unilever Duitsland liep tot voor kort met een boog om het reclamemedium internet heen. Maar de multimediale lancering van Blue Ice laat zien dat het wel degelijk kan.

De Duitse Unilever-managers probeerden het wel, reclame via internet, maar hooguit mondjesmaat. Want wat waren de effecten? Een productmanager van Axe, van dochterbedrijf Lever Faberg?, deed het anders. Hij zette een combinatie van tv-commercials, internetreclame en eventmarketing in om Blue Ice onder de aandacht te brengen van de Duitse man. En dat werkte, want de media versterkten elkaar. De interesse werd gewekt via radio en tv, en voor een verdere dialoog bleek internet zeer geschikt. Met deze mediastrategie haalde de productmanager de Consumer Activation Award binnen, een interne Unielever-prijs.

Bron:
Werben & Verkaufen

Via:
http://www.marketing-online.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.