Award voor VPRO

13 december 2005, 09:36

Gisteren (maandag) heeft de VPRO een Gouden Beeld heeft gewonnen tijdens de uitreiking van de Acadamy Awards. Het programma 3VOOR12 viel in de prijzen met de registratie en verslaggeving van pop event Lowlands. De first mover onder de publieke omroepen ontving hiervoor de UPC Digital Award.

Het jury-rapport

Dit programma heeft de jury ook dit jaar weer verrast. Met de registratie van Lowlands heeft 3VOOR12 opnieuw een stap gezet in het optimaliseren van interactiviteit. De kijker wordt grote controle gegund op wat hij te zien krijgt, zowel via televisie als via internet. Hij kan de muziek als passieve luisteraar tot zich nemen, zijn eigen playlist samenstellen of met de interactieve stream spelen. Bovendien worden – door het slim inzetten van UMTS-telefoons

– gebruikers gemobiliseerd hun eigen reportages te maken.

Ook VPRO-programma’s Jiskefet (Comedy), Tegenlicht (Informatie) en

‘Ik en mijn ouders’ (Documentaire) vielen in de prijzen. Voor andere omroepen werden Gouden Beelden uitgereikt voor bijvoorbeeld Gooische Vrouwen (Drama), Jorgen Raymann (tv-persoonlijkheid van het jaar) en Peking Express (Amusement.

Kritische macro kijk op relevante mediaontwikkelingen en aanverwante distributietechnologie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!