Auto-adverteerders kwaad weg bij Quote

23 februari 2005, 11:03

Automerken als BMW en Volvo overwegen per direct om hun advertenties terug te trekken uit het maandblad Quote, zo meldt Communicatie Online. Dit naar aanleiding van een uit de hand gelopen Quote-feest op de AutoRAI.

De luidruchtige gasten van het VIP-feestje verspreidden zich onder de stands van de buren, waaronder Volvo, Aston Martin, Jaguar en MG Rover. Met drank, eten, sigaren en “gebral” begaven ze zich in de peperdure auto’s en tussen de andere bezoekers. Op het verzoek of Quote de gasten wat in toom kon houden, werd men uitgelachen en ging de muziek nog een tandje harder. Dat schoot veel automerken in het verkeerde keelgat, met als gevolg dat Quote nu op de blaren moet zitten.

Aan Communicatie Online bevestigt BMW-woordvoerder dat het automerk haar advertenties terugtrekt uit Quote, maar ontkent ze een relatie met de RAI-perikelen. Volvo laat weten dat het “heel goed mogelijk” is dat ze zich terugtrekt.

Tijdens een vergadering na afloop van de beurs hebben de pr-managers van de automerken het gedrag van Quote en haar bezoekers besproken. Volgens de woordvoerder van Volvo zijn er meer automerken die overwegen zich terug te trekken.

Jort Kelder, zelf niet aanwezig op het bewuste feest, liet weten geschrokken te zijn en met de kwestie in zijn maag te zitten.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!