Audi exclusieve sponsor van weblog Jalopnik
Audi is sinds enkele weken de exclusieve sponsor van Jalopnik, een van de meest recente weblogs uit de stal van Nick Denton’s Gawker Media. Bedrijven als Nike en General Electric plaatsen al eerder advertenties op de weblogs van Gawker, maar Audi krijgt als exclusieve sponsor meer dan alleen banner advertenties.
Wie de Jalopnik weblog goed bekijkt, ziet bijvoorbeeld op verschillende plaatsen het logo van Audi opduiken. De meest opvallende is het logo van Audi verwerkt in de Jalopnik-header. Het exclusief sponsoren van de weblog betekent overigens niet dat Audi een voorkeurspositie krijgt als het gaat om de content van de weblog aldus Nick Denton in een interview met Newsobserver.
Autofabrikanten zijn al langer op zoek naar nieuwe marketing-instrumenten op hun merk onder de aandacht te brengen. Online marketing speelt daarin een steeds grotere rol en het zou me dan ook niet verbazen dat binnekort meer autofabrikanten weblogs gaan inzetten. Met een tv-uitzending als deze vrees ik alleen dat het in Nederland nog wel even zal duren.