A.P. start multimediale nieuwslijn voor jongeren

17 september 2005, 05:09

Het bereiken en vasthouden van 18 tot 34 jarigen is een gigantisch probleem voor de hedendaagse nieuwsindustrie. Het 157 jaar oude ‘Associated Press’ gaat de uitdaging aan met een speciaal op deze doelgroep toegesneden nieuwsdienst.

Het nieuwe initiatief, dat de naam ASAP (uitgesproken als ‘eej, es, eej, pie’) meekreeg, bedient haar publiek met artikelen en “experiences” in multimediale formats vol audio (podcasts), video, blogs en SMS. De 37-jarige eindredacteur gaat hiervoor A.P.‘s journalisten aansporen om hun verslagen te voorzien van audio- en videoclips, die ze zelf – on the spot – kunnen opnemen.

Het USP van A.P. is haar wereldwijde karakter:

“While bloggers often write about domestic events, rarely do they venture out to report firsthand on the outside world. The A.P.‘s ability to do this could underscore for readers the strength of traditional news organizations that can afford to base reporters around the world.”

… maar dat moet natuurlijk wél op een andere manier gebracht worden:

Both Mr. Anthony and Ms. Gersh said they learned through focus groups and prototypes that young readers want a sophisticated view of the world and they want to be engaged. They said ASAP would use the word “you” more in its articles but would maintain A.P. standards.

“We want to bring people closer to the news and closer to their world, and we do that by recognizing that there are real people who are gathering the news; they aren’t simply automatic fact-gatherers,” said Mr. Anthony, who was a foreign and national correspondent for The A.P.

“We’re pushing the envelope in terms of some of the things The A.P. has done, but we’re maintaining A.P. values, not being biased, getting our facts right, being fair, giving people their say,” he added. “But the fact is, some of what resonates the most with this audience is not necessarily traditional journalism, and so it will be a hybrid.”

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!