A.P. start multimediale nieuwslijn voor jongeren

17 september 2005, 05:09

Het bereiken en vasthouden van 18 tot 34 jarigen is een gigantisch probleem voor de hedendaagse nieuwsindustrie. Het 157 jaar oude ‘Associated Press’ gaat de uitdaging aan met een speciaal op deze doelgroep toegesneden nieuwsdienst.

Het nieuwe initiatief, dat de naam ASAP (uitgesproken als ‘eej, es, eej, pie’) meekreeg, bedient haar publiek met artikelen en “experiences” in multimediale formats vol audio (podcasts), video, blogs en SMS. De 37-jarige eindredacteur gaat hiervoor A.P.‘s journalisten aansporen om hun verslagen te voorzien van audio- en videoclips, die ze zelf – on the spot – kunnen opnemen.

Het USP van A.P. is haar wereldwijde karakter:

“While bloggers often write about domestic events, rarely do they venture out to report firsthand on the outside world. The A.P.‘s ability to do this could underscore for readers the strength of traditional news organizations that can afford to base reporters around the world.”

… maar dat moet natuurlijk wél op een andere manier gebracht worden:

Both Mr. Anthony and Ms. Gersh said they learned through focus groups and prototypes that young readers want a sophisticated view of the world and they want to be engaged. They said ASAP would use the word “you” more in its articles but would maintain A.P. standards.

“We want to bring people closer to the news and closer to their world, and we do that by recognizing that there are real people who are gathering the news; they aren’t simply automatic fact-gatherers,” said Mr. Anthony, who was a foreign and national correspondent for The A.P.

“We’re pushing the envelope in terms of some of the things The A.P. has done, but we’re maintaining A.P. values, not being biased, getting our facts right, being fair, giving people their say,” he added. “But the fact is, some of what resonates the most with this audience is not necessarily traditional journalism, and so it will be a hybrid.”

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!