Antwoorden van Seth Godin

Antwoorden van Seth Godin
,

Gisteren vroeg ik de lezers van Marketingfacts om interessante vragen die ik aan Seth Godin kon stellen, voorafgaand aan zijn 212-optreden. Van de zeven vragen heb ik er slechts twee kunnen stellen, een van Bas en een van Marco zelf. Hier volgen Seth’s antwoorden…

PS: Seth’s antwoorden betreffen een vrije vertaling. Omdat mijn tape-opname niet gelukt is komen de antwoorden niet van mijn bandje maar uit mijn hoofd :-(

Vraag Bas: “TV is altijd een interruptie medium geweest. Met digitale TV en TV on demand worden die mogelijkheden kleiner en kleiner en zal men dus uiteindelijk naar permissie marketing toe moeten. Ziet hij daar mogelijkheden toe en hoe zal deze ontwikkeling volgens hem gaan?”

Antwoord Seth: “Het televisiepubliek wordt door de gigantische hoeveelheid van het digitale zenderaanbod zo versnipperd dat adverteerders geen geld meer over hebben voor de omlijstende commercials. Er is dus geen geld meer om goede televisie te maken. Daarom is alle televisie die nu gemaakt wordt rotzooi! (Pay-tv is een ander verhaal. Mensen zullen vaker en meer moeten gaan betalen voor kwaliteitstelevisieprogramma?s die ze willen zien.)

“Adverteerders gaan hun heil zoeken in 30 minuten durende infomercials. Volvo is daar al een goed voorbeeld van. En het maakt niet uit of het om een high of low involvement product gaat. Met een goed verhaal maak je zelfs wasmiddel high involvement. Met de nieuwe technieken wordt het mogelijk voor adverteerders om alleen hun televisiecontent enkel aan te bieden aan ge?nteresseerden. Hoe lang het gaat duren voordat alle adverteerders de mogelijkheden en kansen benutten die dit met zich meebrengt? Ik weet het niet.”

Vraag Marco: “Hoe overtuig je een traditionele adverteerder om verder te kijken dan GRP’s en een rondje dagbladen en te investeren in interactieve marketing?”

Antwoord Seth: “You don?t! Marketeers zullen er zelf achter moeten komen. Het heeft geen enkele zin te proberen om traditionele marketeers over te halen. Slimme marketeers investeren al in interactieve marketing en behalen goede resultaten. De iets minder slimme marketeer ziet dit vanzelf op een gegeven moment en zal dan ook het interactieve pad gaan volgen. Het is dus een langzame verschuiving.”


Geplaatst in

Delen



Er zijn 66 reacties op dit artikel

  • <quote>Het heeft geen enkele zin te proberen om traditionele marketeers over te halen. Slimme marketeers investeren al in interactieve marketing en behalen goede resultaten.</quote>
    Goed! Kunnen we dan stoppen met de online evangelisatiebeweging waar nogal wat onliners zich mee bezig houden?

    geplaatst op
  • @Marc: hoe eens kan ik het met je zijn!!

    geplaatst op
  • @EJ en Marc: wat is jullie probleem? Je hoeft het niet te lezen. Zap weg! "The customer has the power to ignore you, marketeer." Lees wat Marco als reactie geeft bij de posting over de presentatie. Zoveel zijn er nog niet mee bezig. We worden nog steeds dagelijks bedolven onder de reclame.

    geplaatst op
  • @Hans: met mijn problemen valt het wel mee ;-)
    Maar inhoudelijk: Ik ben hard aan het werk om een groot traditioneel bureau met veel retail-klanten (folders folders folders) te beïnvloeden om je niet meer te bedelven onder de reclame. En dat werkt. Maar wél vanuit respect voor traditionele communicatie. Waarom?
    Als je iets wil veranderen moet je 't vanuit het hart (traditionele bureau's) van het 'probleem' doen is mijn mening. En niet door het alternatief vanuit de veilige positie van de technocratische online marketing te bewieroken. Dezelfde technocratische online marketing overigens die zo vaak net zo moeilijk is te meten als traditionele marketing.
    "You don't" zei JC Godin tenslotte toch op de vraag hoe je traditionele marketeers moest overhalen als onliner?
    Then don't, zeg ik op mijn beurt, unless you team up.
    Ik zie wel kansen in combi met traditionele marketing. Onliners moeten alleen eens volwassen worden en zich niet in nevelen hullen als het om bewijsvoering gaat. En daar BARST het van in bij online marketingguru's.

    geplaatst op
  • @EJ: het grootste gedeelte volg ik. Make sense. Bewijsvoering, meten e.d. horen bij het hunters tijdperk en hebben m.i, niet veel te maken met passie, inspiratie en logica van het gevoel. We moeten af van dat meten. Dat kost tijd en aandacht en levert alleen maar iets op wat je niet wilt zien. Als Seth het heeft over klanten als vrienden: hoe meet je vriendschap, hoe meet je remarkable? Eigenlijk maar met 1 ding: succes. En zo lang je dat niet hebt: start opnieuw, be remarkable. Maar ik ben het met je eens: hoe doe je dat? it's safe to be risky? Morgen maar weer eens proberen ;-)

    geplaatst op
  • Een klein berichtje als illustratie:
    http://www.mediafact.nl/comments.php?id=9097_0_1_0_C
    Volgende week breekt het tourgeweld weer los. Lance Armstrong gaat met de tijd mee en zal een dagelijkse podcast verzorgen. Ik heb nog geen podcast ontdekt bij de Nederlandse Raboploeg. Gemiste kans?

    Wat nou gemiste kans? Gaat de Rabobank één hypotheek minder verkopen?
    Ik bedoel er mee te zeggen dat we af moeten om interactieve marketing heilig te verklaren. En het niet meteen belachelijk vinden als bedrijf x nog geen weblog heeft. Od bedrijf y geen rss.

    geplaatst op
  • @evert jan: nu ben ik wel heel benieuwd naar wat voorbeelden waaraan je werkt

    geplaatst op
  • Hans, ik begrijp je enthousiasme voor Seth Godin, hij is zeker remarkable. Met name zijn retoriek en passie geeft de gevoelige toehoorder het gevoel getuige te zijn van een revolutie. Er is alleen geen sprake van revolutie, maar van evolutie. Niet van de mens, die veranderd écht niet en is niet minder dan vroeger gevoelig voor het sentiment van een merk.
    Passie, inspiratie en logica van het gevoel (ik heb geleerd het onderbewustzijn) zijn m.i. het domein van de communicatiepro, niet te verwarren met de reclameman. Opvallend genoeg menen veel mensen die de geboorte en ontwikkeling van ICT hebben gevolgd dat er nú pas écht communicatie is ontstaan. BULL. Evolutie, geen revolutie. Andere tools, zelfde publiek.
    Maar trial and error met upstream- en procescommunicatie met de dure advertentieeuro in een stroeve economie...Come on!

    geplaatst op
  • @Jan: ik kan niet maanden van te voren uit de doeken doen hoe een grote actiecampagne gaat worden, ik neem aan dat je daar begrip voor hebt. Ook op dat punt veranderen adverteerders niet.

    geplaatst op
  • @ evert jan Dus niet 1 (klein) voorbeeldje uit je eerdere werkzaamheden?

    geplaatst op
  • @Jan, maak jezelf even kenbaar: reageer op artikelen op CreativeFacts, ik reageer graag.

    geplaatst op
  • @ EJ: nee geen revolutie, maar evolutie. Helemaal mee eens. Andere tools, zelfde publiek. Mee eens. Maar die andere tools helpen wel in de evolutie. Kijk wat er hier nu gebeurt: geen dure advertentieeuro, wel communicatie, wel passie, wel inspiratie in een stroeve economie. En....trail and error. Ik leer van jou, jij (hopelijk ;-) ) van mij. Wij 'converseren'. Zitten hier geen reclamemannen dan? Alleen maar communicatiepro's? We moeten van die reclamemensen af (oeps). Alles heeft te maken met communicatie. Volgens mij zijn alle 'reclamemannen' communicators. Je kweekt alleen maar ambassadeurs door communicatie en aandacht, niet door reclame. Maar ik ben het met je eens als je bedoelt: verdomme hoe doen we dat dan? Maar moet daar dan de discussie niet over gaan? Seth heeft mooi praten, maar hoe zou hij dat dan doen? Voorlopig brengt hij het voor het merk Seth Godin aardig in de praktijk (en zonder veel reclame) ;-)

    geplaatst op
  • @Marc: Moeten we stoppen om over ons vak te discussieren en weer braaf net als vroeger de reclame vakbladen gaan lezen? Is het niet juist goed dat er ook een ander geluid is te horen? Een geluid waarop je kunt reageren of dat je kunt negeren (wat je wil). Ben het overigens wel eens met de stelling dat het tonen van resultaat effectiever is dan er over te evangeliseren. Maar soms moet je beide doen om een bepaald doel te bereiken.

    geplaatst op
  • Hoi Hans. Je hebt een goed punt als je zegt dat er hier gecommuniceerd wordt, MF heeft de karcht om mensen bij elkaar te brengen: compliment aan marco.
    Niet altijd vind ik dat communicatie (met al zijn valkuilen) hier goed wordt belicht. Daarom ben ik gestart met CreativeFacts.
    Dus Ja: ik wil heel graag ingaan op het hoe! Maar aangezien ik Seth Godin eerder een communciatieman dan een marketingman vind doe ik dat graag thuis. ;-)

    geplaatst op
  • @EJ: Seth Godin is inderdaad meer een communicatieman dan een marketingman. De discussie over communicatie en marketing hebben we hier al eens vaker gevoerd. Die twee zijn wat mij betreft onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zonder communicatie kun je nog zo'n goed marketingplan hebben maar dan zal het nooit wat worden (en vice versa). Het blijft moeilijk om die twee totaal verschillende disciplines samen te brengen maar we doen ons best. Met een marketingpet op, maar toch...

    geplaatst op
  • @EJ: er is geen verschil tussen marketing en communicatie. Jij communiceert nu en bedrijft marketing, pr, reclame, etc. We moeten af van die scheiding; van die definities. We zijn gewoon mensen die vanalles wat doen. Een marketingman laat zijn communicatie niet thuis en andersom hopelijk ook niet. Waarom geen integrale benadering ipv hokjes? Waarom wil je in het hokje 'thuis' alleen maar op het hoe in gaan? Kan hier ook prima. Of bij mij thuis ;-)

    geplaatst op
  • Marketing en communicatie zijn idd onlosmakelijk verbonden. Dat is me tijdens mijn studie op dat gebied gelukkig duidelijk geworden.
    Brein- en fysieke positie van een merk zijn via online diensten naar elkaar gegroeid (...).
    Niettemin volgt marketing op creatie en is creatie de sterkste driver achter communicatie.
    Creatief marketen is dankzij online echter óók een vorm van communicatie geworden. Nog wel, maar snel zal de grens weer duidelijk worden.
    De natuurlijke wetten van economie zullen Seth's prachtige ideeën helaas geen ruimte geven.
    En dat komt van een idealist. Sorry ;-)

    geplaatst op
  • Maar waar ik me het meest aan stoor: welke van de hyperconsultants hier (Marco???) heeft nu inhoudelijk een oplossing voor de terechte overload aan massamedia.

    Een weblog?

    geplaatst op
  • @EJ: Een terechte overload aan massamedia als in terecht dat er een overload aan massamedia wordt gebruikt of een terechte constatering dat er teveel massamedia wordt ingezet? Ik gok dat je dat laatste bedoelt. Niemand zal je DE oplossing kunnen geven. Vanuit het traditionele advertentiemodel zou een gefragmenteerd gebruik van media een gefragmenteerde inzet van middelen (cross-media zoals je wil) vragen. Waar het m.i. in toenemende mate om gaat is dat een commerciele boodschap van een adverteerder niet meer werkt. Het gaat er om hoe je de consument in positieve zin aan het praten krijgt over jou product? Biedt ze een verhaal of een beleving waarover ze willen praten en de consument zal via haar eigen media de boodschap doorgeven. Makkelijker gezegd dan gedaan overigens ;-)

    geplaatst op
  • "Het gaat er om hoe je de consument in positieve zin aan het praten krijgt over jou product. Biedt ze een verhaal of een beleving waarover ze willen praten en de consument zal via haar eigen media de boodschap doorgeven".

    Dat is dus werkelijk de meest nihilistische uitspraak die ik me kan voorstellen over marketing.
    Ben je nou werkelijk niet wakker te krijgen dat wat je nu zegt totaal bekend is? Al decennia?
    Marco, je kunt beter! :-)

    geplaatst op
  • @EJ: het is al laat, dus jij mag het zeggen hoe het dan wel moet ;-)

    geplaatst op
  • Dat zal ik zeker doen, maar ik heb net als jij een heel druk programma de komende maanden en ben al blij als ik even kan bij bloggen met vakgenoten als jullie.
    En btw: Ik ben van mening dat op CreativeFacts elke dag meerdere voorbeelden staan van aansprekende communcatievormen, zowel off- als online. zowel commercieel als maatschappelijk. Liefst gecombineerd.


    geplaatst op
  • Ps. Als er mensen zijn die de minder succesvollen onder ons een duwtje willen geven : Aanhetwerk zoekt gastbloggers.
    http://aanhetwerk.web-log.nl/

    geplaatst op
  • @EJ: wees nu eens concreet. Communicatievormen zijn leuk, maar wat is volgens jou nu de oplossingsrichting?

    geplaatst op
  • @Marco: daar ga ik dit weekend een uitgebreide post over schrijven. Over hoe ik denk dat nieuwe communicatie eruit ziet. Mag dat later? Ik ga slapen.

    geplaatst op
  • Maak geen helden, maar vrienden.

    Traditionele marketers maken helden van hun producten, moderne marketers maken hun klant tot held.

    Aan programma's zoals Big Brother en Idols kun je zien hoe de wereld is veranderd. Van een wereld vol artiesten waartegen je opkeek, naar een wereld waarin je zélf de artiest bent. Je kunt alles, je wordt aanbeden en je wordt 'beroemd'. Andy Warhol's "15 minutes of fame" zijn "thousands of seconds of fame" geworden, verspreid over je hele leven; iedereen is, elke dag weer even, een paar seconden held.

    In mijn visie loopt Seth Godin dus eigenlijk alweer een beetje achter. Het gaat er immers helemaal niet om om zélf 'remarkable' te zijn, maar om je klanten 'remarkable' te maken.

    geplaatst op
  • @ evert jan: Ik zie nog steeds geen voorbeelden. Zelfs geen kleintje. Geen theorie maar een praktijkvoorbeeld wat jij hebt gedaan. Misschien zijn de mensen van 212Amsterdam geinteresseerd om je als spreker uit te nodigen.

    geplaatst op
  • @carl: wat je zegt spreekt me erg aan. Past perfect in de Experience Economy gedachte. Co-creatie en imagineering. Ik heb trouwens wel wat cases op dit gebied. Na mijn vakantie zal ik daar eens aandacht aan gaan besteden. Worden we toch wat concreter. 'Je klanten remarkable te maken', uitstekend verwoord waar het om draait!

    geplaatst op
  • Wat een berg reacties weer. Niels, bedankt dat je mijn vraag hebt opgenomen. Ik had hem zelf nog willen stellen in de zaal, maar kwam er niet aan toe. En daarnaast had hij al min of meer in zijn presentatie dit antwoord ook gegeven, Je krijgt Crap-TV en Pay-TV.

    Overigens wel een hele goede seminar. Goed, een hoop one liners, maar wel duidelijk met de boodschap. En niets nieuws natuurlijk voor wie hem een beetje volgt, maar wel gezien vanuit de traditionele marketing wereld. De meeste hogescholen negeren deze man, ten onrechte.

    Verder ingaande op de discussie: er is wel een heel nadrukkelijk verschil tussen marketing en communicatie en nee, ik ben het er niet mee eens dat Seth een communicatie man is pur sang. Hij geeft namelijk ook bij alles aan dat het design en alles er omheen ook zo belangrijk is. Be remarkable, dat is geen communicatie, dat is product, filosofie misschien wel.

    geplaatst op
  • @bas: je laatste zin snijdt hout!

    geplaatst op
  • @hans: de rest niet?

    geplaatst op
  • @bas; tuurlijk wel, maar die laatste zin blijft bij me hangen.

    geplaatst op
  • EJ: het feit dat hier op dit log 100 keer meer traffic plaatsvind dan op jouw" 100% vrij van narcisme' weblog zegt veel over hoe wij allen over gelijkstemmigheid denken. Die staat overigens los van een persoonlijke mening. Eerlijk gezegd lees ik jouw reacties veel bladiebla maar inhoudelijk heb je niet veel te melden, ook niet op je log. Veel copy & paste. Verder bezig je prachtige achterhaalde theorien, lijk je zelfs wat gefrustreerd door het succes van MF en in het bijzonder van Marco, maar een hard voorbeeld van je visie zie ik niet. Ik lees tussen de regels door dat je werkt aan evolutie. Helaas dat gaat in dat bastion van conservatisme wat de Nederlandse bureau wereld is niet op. Het gaat om grof geweld, scock and awe. Het zijn de adverteerders en de Talpa's van deze wereld die de komende twee jaar een revolutionair turn around zullen bewerkstelligen en wij zullen allen zeggen zie je wel! Maar niet op jou log, want daar wordt de lastige reflectant beloond met een ban.

    geplaatst op
  • @marco deze thread neemt ondertussen een andere wending maar kom toch terug op je vraag. natuurlijk moeten we over ons vak discussieren, hoe meer hoe beter. en als je me aanspreekt op mijn werkomgeving geef ik toe dat bij sommige van onze titels het nog te weinig over interactiviteit gaat. waar ik op doel is de manier van berichtgeving waarbij de traditionele marketeer en media belachelijk wordt gemaakt als het over nieuwe technieken en interactiviteit gaat.
    daarom sprak de quote van godin mij nogal aan.

    geplaatst op
  • @EJ, aan het werk zal straks een zwaardere dobber krijgen om goede mensen te vinden, lezers en schrijvers, nu HRlog.nl en mach30.nl samen verder gaan.

    geplaatst op
  • @Jan: nogmaals: maak jezelf bekend, ik praat niet tegen schimmen. @AT: Ik gun Marco zijn traffic.
    Dat heb ik meerdere malen aangegeven.

    geplaatst op
  • @Bas: dat zou heel goed kunnen. Ben benieuwd of jullie met het nieuwe blog veel bereik gaan hebben. Succes in ieder geval!

    geplaatst op
  • @Marc: Volgens mij zijn we het met elkaar eens. Ik waardeer overigens ook je kritische geluid tav het evangeliseren van interactieve marketing en het afkraken van alles wat daarbuiten valt. We moeten inderdaad oppassen dat we daarin niet doorslaan.

    @EJ: Ben benieuwd naar je visiestuk dit weekend. Zal het met belangstelling lezen. Ik denk echter dat hoe goed je het ook bedoeld Albert gelijk heeft en dat het conservatisme van de grote bureaus je uiteindelijk niet de ruimte geven om je visie te verwezenlijken. Wie dat wel kunnen zijn de kleine eigenwijze bureaus samen met adverteerders die durven. De combinatie Qi en Heineken is daar een mooi voorbeeld van. Ben benieuwd of Qi dit kan vasthouden in de nieuwe situatie waarin ze worden 'opgeslokt' door een groot bureau. Zoals gezegd verwacht ik veel van de kleine(re) bureaus als La Comunidad en Achtung maar ook van nieuwe bureaus als Onstuimig en Wilde Haren (en ik zal er hier ongetwijfeld een aantal vergeten). Ben ook erg benieuwd naar de SpinAwards dit jaar!

    geplaatst op
  • @EJ, dank je. Ze is ook uitgenodigd mee te komen doen overigens.

    We vonden het beetje onzin om met meerdere partijen hetzelfde te doen, en aangezien mach30 technisch ver vooruit liep op hrlog heb ik besloten mijn blogje maar op te geven en de URL binnenkort door te zetten. En mach30 is nu vooral nog nieuwspostings, terwijl hrlog vooral meningen, raves en rants van mij waren. De combinatie maakt het des te beter.

    geplaatst op
  • @Eveline is vereerd met je aanbod kan ik je zeggen!
    @Marco: Ik ben me ervan bewust dat ik niet de makkelijkste weg heb gekozen (dat doe ik eigenlijk nooit ;-) Maar ik zie het als een fase. De kleinere eigenwijze bureau's hebben niet altijd de band die wellicht nodig is om te mogen experimenteren. Ik kan je vertellen dat alle grotere bureau's op dit moment vol gas geven en dat met hetzelfde geweld de achterstand wel eens sneller kan worden ingelopen dat enkelen denken.
    Ik ben ook erg beniewd naar de komende SpinAwards.
    En trouwens gefeliciteerd met je 100x meer traffic ;-)

    geplaatst op
  • EJ: Ik zie het zo, je hebt webloggers op een zeepkistje (met een eigen mening) en webloggers met een poeziealbum en dus vooral de mening van anderen. Die zijn vaak 100% vrij van narcisme. Het proces bij grote adverteerders is al ingezet. Niet alleen Heineken maar ook Philips en Proctor gaan voor creatieve diversiteit waardoor kleinere partijen steeds meer kansen krijgen. Maar dan moet je wel wat onderscheidends te vertellen hebben:)

    geplaatst op
  • @EJ, het was niet mijn aanbod, maar dat van Michel, de eigenaar van de nieuwe site. Ik geef mijn weblogje op en voeg het bij de zijne. Maar ik ben benieuwd of ze er op ingaat en haar aan-het-werk log dus er ook bij voegt.

    geplaatst op
  • @AT Ik ben blij dat het het bestaansrecht van de diverse blogs erkent. Hoe is het eigenlijk met jouw zeepkistje? Staat de boodschap nogsteeds op 'repeat' of heb je al iets toegevoegd aan de boodschap: 'monomediaal werkt niet'.
    Het is wel een leeg zeepkistje he?

    geplaatst op
  • @Ik herinner me eenzelfde aanbod van jou. Was even in de war ;-)

    geplaatst op
  • Binnenkort toch eens gaan nadenken over een CPM-model voor advertenties. Jullie helpen me met dit soort discussies aan een respectabel aantal pageviews vandaag. Die 100x meer traffic ga ik zo dus wel halen ;-)

    geplaatst op
  • EJ meer dan 1000 postings op het log en soms 6000 pageviews per dag zeggen wellicht iets over die boodschap van mij. In 80% van alle postings ben ik zelf de autreur :)

    geplaatst op
  • Tijd voor een feestje Albert. Ook hier op Marketingfacts kom je inmiddels al op een respectabel aantal volgens mij. Jammer dat je nooit bent ingelogd, in dat geval zou je zeker in de hall of fame hebben gestaan!

    geplaatst op
  • Ze zeggen in ieder geval iets over je enthousiasme.
    Overigens heeft bureau Treur het aantal 80 pageviews per dag. Hoezo crossmediaal?

    geplaatst op
  • EJ als ze het maar weten te vinden. Met MIJN kerndoelgroep zit het wel snor...

    Marco, na de vakantie een borrel!

    geplaatst op
  • @ Marc (adfo) nu we toch man en paard aan het noemen zijn.. :) wanneer komt adfo nou eens met een reactiemogelijkheid. Stoorde me weer eens aan de publicatie van zo''n flutrapport als van het EPN op de website.

    http://venturo.web-log.nl/log/2978717

    geplaatst op
  • @EJ, Ja, dat was voor ik mijn logje heb ondergebracht in het geheel. In een wereld als de HR waar zoveel mensen zo weinig kaas gegeten hebben van nieuwe media (en zoveel andere dingen) moet je eerst pogen ze "op het web" te krijgen en het idee van een weblog te accepteren, daarna moet je gaan denken over verschillende logs. Het idee achter mach sprak me erg aan, en in alle eerlijkheid, ben blij dat ik er niet meer alleen voor verantwoordelijk ben :)

    geplaatst op
  • @Bas: Eveline heeft er volgens mij wel oren naar. Ze herkent jouw argumenten wel denk ik. ;-)

    geplaatst op
  • @AT: Jouw kerndoelgroep bestaat uit mensen die zich nog laten intimideren door complexe zinsconstructies die verhullen dat je geen werkelijke boodschap hebt. Treur-ig.

    geplaatst op
  • welterusten EJ!

    geplaatst op
  • @at eerst dit: ik ben geen redacteur, bij de oude media is dat toch wat meer gescheiden. maar ik heb natuurlijk wel een mening. 95% van de berichten op Adformatie Online zijn nogal feitelijk en vragen nou niet bepaald om reactie, althans dat vinden wij. Jij zal dat natuurlijk tegenspreken.
    Neemt niet weg dat er genoeg content zich aanbied die wel een om een reactie vraagt. Tot nu toe staat die vooral in het blad.
    Niet voor niets probeert Marketing Online nu ook MolBlog. Marketing Online voor de nieuwsvoorziening en MolBlog voor opinies en achtergronden. Ik geef toe dat dat nog niet altijd lukt.
    Ook wij hebben in de gaten dat het medialandschap verandert en zijn daar heel intensief over aan het nadenken.
    Wat zou jij doen, een weblog op Adformatie Online? Ik weet het niet, ben nogal sceptisch. Ik ben er van overtuigd dat een gedeelte van de markt gewoon wil consumeren, niets meer of minder. De best bekeken content is bij ons toch rampennieuws (talpa failliet oid) en reclamefilmpjes bekijken. Dat zegt iets over ons maar ook veel over onze doelgroep.
    Wat ook veelzeggend is dat veel van onze bezoekers aan de nieuwsbrief voldoende hebben, dus weer gewoon consumeren.

    geplaatst op
  • @Marc: Heb je ook je lezers gevraagd wat zij willen?

    geplaatst op
  • Marc ik zou beginnen met een hoekje op de website waar je desnoods externe kenners aan het woord laat over een actueel onderwerp in en vaste context. Iemand voor TV, radio print, bureaus, onderzoeken ect. Die nieuwsbrieven overigens die ik ook ontvang hoeveel wordt daar op doorgelinkt? En ja Erik daar zou ik zeker ook mee beginnen. Kan makkelijk met zoveel nieuwsbrieven.

    geplaatst op
  • Mag ik even zeggen dat jullie wel een stelletje jaloerse vrouwen bij elkaar lijken! Ongelooflijk.
    Maar goed, ik heb er inderdaad wel oren naar om me aan te sluiten bij Michel. De ww-er e wao-er zijn een stroef publiek die moeilijk te boeien zijn en inderdaad niet actief op internet aanwezig zijn. Vandaar dan ook dat het bij de meeste zo lang duurt eer ze een nieuwe baan vinden.

    geplaatst op
  • Goh Eveline, ik zou bijna jaloers op je worden.
    Wat een remarkable weblog. Die vraagt eigenlijk om wat rumoer zodat hij beter bezocht gaat worden. ;-)

    geplaatst op
  • @ erik, @ at
    wat dachten jullie dat we zomaar voor de k/k schreven. ik wordt af en toe gek van onze marketeers die weer met een onderzoek komen.
    wat dacht je van een abonneekring onderzoek, wilsverklaring, uitgebreide registratie voor nieuwsbrief enz.
    en we weten precies hoeveel en waarop er wordt doorgeklikt.
    daarom weet ik dat rampennieuws en peronalia (wordt ik genoemd of ken ik iemand?) populair zijn.
    vergeef dat ik hier geen aantallen ga noemen, die houden we voor ons zelf.

    geplaatst op
  • @Grote denker Romme: Projecteer je eigen calimero-geest svp niet op mensen die iets voor een ander doen zonder er zelf belang bij te hebben.

    geplaatst op
  • @Marc: Ik sluit mij geheel aan bij Eveline haar opmerking over jaloerse vrouwen ;-)

    Het enige dat uit jouw comment bleek was wat jullie er zelf van vonden dachten, nergens een uitspraak wat de klant er van vond.

    Ik ben al jaren lezer van Adformatie, maar in de wilsverklaring die ik ooit invulde stond zeker geen vraag hoe ik het zou vinden als ik een comment op Adformatie kon achterlaten.

    Ik ben niet abonnee op de nieuwsbrief omdat ik persoonlijk geen behoefte heb aan dat soort berichten in mijn reeds goed gevulde mailbox op momenten dat ik er geheel niet op zit te wachten. Nogmaals n=1, maar ook ik mis een commentmogelijkheid bij de adfo-site. Dat het feiten zijn wil overigens nog niet zeggen dat iemand geen behoefte heeft te reageren c.q. een discussie te hebben.

    geplaatst op
  • marc oei! ik bedoel meer dat de nieuwsbrief een continue monitor kan opleveren. klikdata zegt toch iets over je lezer? Ik herhaal "ik zou beginnen met een hoekje op de website waar je desnoods externe kenners aan het woord laat over een actueel onderwerp in en vaste context. Iemand voor TV, radio, print, bureaus, onderzoeken etc."

    Meestal is men ovrigens karig met cijfers als het over minder succesvolle zaken gaat of als men beursgenoteerd is:)

    geplaatst op
  • @EJ, mijn oprechte excuses dat ik bij jou een verkeerde indruk heb gewekt.

    Ik houd me in het dagelijks leven bezig met zelfstandig ondernemerschap in het algemeen en starten vanuit WAO en WW in het bijzonder. Ik heb zelfs een boek geschreven over een bedrijf starten vanuit de WAO omdat ik dacht dat daar bij WAO-ers behoefte aan was.
    Vanuit mijn vakgebied/interesse heb ik de site van Eveline bezocht en ik vind oprecht dat zij een 'remarkable' (om even in de sfeer van Seth te blijven) weblog heeft. Ik zou het jammer vinden als ze ermee stopt en ik kan me indenken dat ze meer bezoekers zou trekken als hij bekender is. Vandaar mijn marketingopmerking. Ik was van plan haar een mailtje te sturen dat ik graag bereid zou zijn haar op een of andere manier te helpen.

    Ik hoop dan ook dat Eveline en de andere lezers hier, mijn opmerking naar haar toe minder negatief opvatten dan jij dat jammer genoeg hebt gedaan.

    geplaatst op
  • ach Karen, EJ is vandaag wat lichtgeraakt:) Ik begreep overigens dat je binnenkort een bedrijf kan starten met behoud van uitkering. De markt breekt open lijkt mij?

    geplaatst op
  • @erik het is wat ik er van denk, niet adformatie. ik ben ook niet gelukkig met adformatie online. wellicht komen die reactiemogelijkheid er wel.
    wij monitoren vaak, mischien wel te vaak. dat is ook mijn persoonlijke visie op marketing, wat ik vaak mis is het onderbuikgevoel ipv op zeker spelen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.