Amerikaanse reclamebureau ontwikkelt `slimme` billboards

Amerikaanse reclamebureau ontwikkelt `slimme` billboards

Het Amerikaanse outdoor-advertisingbedrijf Alaris Media Network heeft hightech billboards ontwikkeld die zich automatisch aanpassen aan automobilisten op de snelweg.

Daarbij wordt gebruikgemaakt van de technologie van Mobiltrak. Met deze `radio monitoring`-technologie is het mogelijk om te peilen naar welke radiozender automobilisten luisteren. Deze informatie wordt gecombineerd met consumentenprofielen, het verkeerspatroon en een databank met informatie over de typische luisteraar. Mobiltrak `weet` dan bijvoorbeeld precies hoeveel geld de passerende automobilist te besteden heeft, wat zijn favoriete frisdrank is en welke creditcards hij gebruikt. Dankzij deze informatie kan een einde worden gemaakt aan de `waste factor` van advertenties en dat is wat Alaris Media Network voor ogen had. Alaris wil zijn billboards langs de snelweg aanpassen aan de grootste gemene deler op de snelweg. Wordt er bijvoorbeeld op een bepaalde plek voornamelijk naar country-zenders geluisterd, dan verschijnen reclames voor Budweiser en casino`s. Wanneer vooral naar National Public Radio wordt geluisterd, dan tonen de borden reclames voor kwaliteitsauto`s of gastronomische kruideniers.

Bron:
NRC Handelsblad


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.