America Online biedt adverteerders mogelijkheid tot franchise van content

America Online biedt adverteerders mogelijkheid tot franchise van content

America Online (AOL) heeft een franchiseprogramma waarmee adverteerders hun merken kunnen promoten binnen AOL-content.

Het gaat onder meer om tijdschriften van Time en tv-programma`s en films van Warner Bros. Het bedrijf biedt binnen de divisie AOL Entertainment franchisemogelijkheden via AOL Movies, Games, Sports, Radio, Television, Celebrities en Tickets. Content partners kunnen hun merk promoten via een interactief netwerk met cd-labels en media waar AOL banden mee heeft. Een voorbeeld is AOL Music`s Sessions@AOL, waar live optredens en interviews te zien zijn die gesponsord worden door American Express. De site telde in november 2002 15 miljoen bezoekers. Onder de adverteerders waarmee AOL Entertainment franchises is aangegaan zijn Coca-Cola, T-Mobile van Deutsche Telekom en Volvo of North America. Onlangs voegde AT&T Wireless zich bij de AOL Music Mobile Club voor de lancering van een nieuwe artiest. AT&T gaf de bijbehorende data van optredens door via de mobiele telefoon. Honda sponsort het Artist Discovery Network van AOL Music, waar beginnende artiesten terecht kunnen met hun audio- en videoclips. Honda promoot er de Element SUV onder de doelgroep mannen tussen de 18 en 24.

Bron: Advertising Age p. 33, 1/4 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.