AH start operatie codenaam ‘Nekslag’
Onder de codenaam ‘Nekslag’ wordt bij Albert Heijn volgende maand de derde grote ronde van prijsverlagingen ingeluid. Volgens het supermarktvakblad Distrifood wil de supermarktketen de prijs van nog eens duizend artikelen verlagen.
Albert Heijn startte de aanval op de concurrentie in het najaar van 2003. Andere ketens volgden echter ook met prijsverlagingen, waardoor Albert Heijn nog steeds te boek staat als dure supermarkt, hoewel het marktaandeel van Albert Heijn begin dit jaar weer op het peil van 2002 stond.
Een woordvoerster van Albert Heijn wilde gisteren alleen zeggen dat de keten in het najaar met “leuke acties” komt. “Klanten komen terug van vakantie. Dan is het zaak om hun harten weer te veroveren. We blijven daarbij kijken naar de prijzen.”
Pikant aan het bericht in Distrifood is dat de nieuwe aanval de codenaam ‘Nekslag’ zou hebben meegekregen. Concurrent Laurus blijft aanmodderen en heeft grote problemen om zich financieel staande te houden in het prijzenslaggeweld.
bron: nu.nl