AH start operatie codenaam ‘Nekslag’

21 augustus 2005, 05:38

Onder de codenaam ‘Nekslag’ wordt bij Albert Heijn volgende maand de derde grote ronde van prijsverlagingen ingeluid. Volgens het supermarktvakblad Distrifood wil de supermarktketen de prijs van nog eens duizend artikelen verlagen.

Albert Heijn startte de aanval op de concurrentie in het najaar van 2003. Andere ketens volgden echter ook met prijsverlagingen, waardoor Albert Heijn nog steeds te boek staat als dure supermarkt, hoewel het marktaandeel van Albert Heijn begin dit jaar weer op het peil van 2002 stond.

Een woordvoerster van Albert Heijn wilde gisteren alleen zeggen dat de keten in het najaar met “leuke acties” komt. “Klanten komen terug van vakantie. Dan is het zaak om hun harten weer te veroveren. We blijven daarbij kijken naar de prijzen.”

Pikant aan het bericht in Distrifood is dat de nieuwe aanval de codenaam ‘Nekslag’ zou hebben meegekregen. Concurrent Laurus blijft aanmodderen en heeft grote problemen om zich financieel staande te houden in het prijzenslaggeweld.

bron: nu.nl

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!