Agis brengt met medische info dokter bij verzekerden thuis

13 maart 2003, 12:44

Vanaf vandaag helpt Agis Zorgverzekeringen de klant ook via internet bij vragen over zijn gezondheid. De informatie is gratis en toegankelijk via de website van Agis.Via de site van Agis hebben Agis-verzekerden 24 uur per dag toegang tot een uitgebreide vraagbaak met betrouwbare medische informatie. Agis Zorgverzekeringen werkt hiervoor samen met dokterdokter.nl, de enige site in Nederland die door TNO gecertificeerde medische informatie aanbiedt.

Agis Zorgverzekeringen vindt het belangrijk om in deze tijd van ?tekorten? en ?wachtlijsten? haar klanten de mogelijkheid te bieden zorg actief te gaan halen. Agis helpt nu al haar verzekerden wegwijs te worden in het enorme veld van aanbod. Ook bemiddelt ze bij problemen in de zorg van individueel verzekerden, voorbeelden hiervan zijn de wachtlijstbemiddeling en de succesvolle Pati?nten Informatielijn. Door samen te werken met dokterdokter.nl breidt Agis de service aan haar verzekerden verder uit.

Het bijzondere van de aangeboden informatie is dat het gepresenteerd wordt volgens het triagemodel, een model dat in de huisartspraktijk zelf ook wordt gebruikt. Hiermee wordt de klant stapsgewijs naar een advies op zijn vraag of probleem geleid. Uiteraard kan en wil Agis de huisarts niet vervangen. De site is bijvoorbeeld bedoeld voor mensen die niet goed weten of ze met een klacht naar de huisarts moeten gaan, of als iemand het advies van de arts nog eens wil vergelijken of als iemand ter voorbereiding van een consult vragen wil opstellen. agisweb.nl voorziet op die manier de gebruiker van duidelijke en praktische informatie en geeft inzicht in mogelijke (?n veilige) oplossingen voor klachten, dan wel het advies om contact op te nemen met de huisarts.

Agis Zorgverzekeringen is van mening dat huisartsenzorg een zeer belangrijke en onmisbare eerstelijnsvoorziening is die, door het tekort aan huisartsen in sommige gebieden, echter steeds vaker minder toegankelijk is. Uiteraard stelt Agis alles in het werk om voor elke klant een huisarts te hebben, tegelijkertijd vindt Agis dat ze daar niet op moet wachten. Dus zal ze blijven zoeken naar ondersteunende en andere vormen van zorg. Een doelmatige toepassing van zelfzorg via het internet is dan een hele bruikbare optie. Behalve het feit dat de klant op elk gewenst moment van de dag de internetdokter kan consulteren, is uit onderzoek ook gebleken dat met behulp van de informatie van dokterdokter.nl de pati?nt zijn eigen diagnose- en behandelproces beter begrijpt. Ook is gebleken dat met extra informatie het voorgeschreven geneesmiddelengebruik van de pati?nt veiliger en doelmatiger wordt. Tot slot vindt Agis het van groot belang dat haar klanten meer toegang hebben tot, en kennis hebben van het ingewikkelde domein van ?Gezondheidszorg? in Nederland.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    dirk heijn

    AGIS

    IS

    STOM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    15 november 2008 om 16:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief