Afname response acquisitie e-mail

Afname response acquisitie e-mail

Uit onderzoek van DMA’s Email Marketing Council (uitgevoerd in het derde kwartaal van 2004), blijkt dat de response ratio op acquisitie e-mail is afgenomen. In de business-to-consumer markt is de click-through-ratio afgenomen van 8% in het tweede kwartaal tot 6% in het derde kwartaal. In de business-to-business markt is deze daling nog sterker: van 8% naar 4%. Daarentegen is de response ratio op retentie emails (o.a. service e-mail) in dezelfde periode toegenomen. In de business-to-consumer markt van 9% tot 12% en in de business-to-business markt van 11% tot 13% (via: Revolution).

Heeft e-mail voor acquisitiedoeleinden dan toch haar langste tijd gehad? En waarom blijven marketeers dan toch massaal e-mail marketing inzetten? Bovenstande cijfers wijken overigens wel weer af van eerder gerapporteerde cijfers van DoubleClick.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Tja, het is typisch een kwestie van de voorlopers en de grijze massa.

    E-mail marketing begint nu bij veel bedrijven pas een serieus medium te worden. Pas nu beginnen bedrijven hiervan de mogelijkheden in te zien (b.v. in het MKB) en pas sinds kort is het een onderwerp dat in marketingstudies op hogescholen aan bod komt (mondjesmaat, maar het komt).

    Juist nu de rendementen wederom gedaald zijn tot... niets.

    Het is nu een bewezen medium, er zijn nu redelijk grote namen die je om hulp kan vragen, er zijn nu vele bewezen cases, dus kan je het inzetten. Het feit dat het momentum eigenlijk bijna voorbij is... tja, is minder relevant voor marketeers.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.